شنبه 21/سپتامبر/2024

تصمیم دانمارک برای توقف کمک مالی به نهادهای فلسطینی

چهارشنبه 31-می-2017

وزارت خارجه دانمارک در پی فشارهای گسترده رژیم صهیونیستیسرانجام تصمیم به بررسی کمک های مالی اهدا شده به نهادهای غیر دولتی تشکیلاتخودگردان فلسطین گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه دانمارک باصدور بیانیه ای تصریح کرد که از هفته گذشته دستورالعملی را برای بحث و بررسی اموالاهدایی به نهادهای فلسطینی صادر کرده است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص اشاره کرد که آندریاس اسمویلسونوزیر خارجه دانمارک در پی فشارهای گسترده رژیم صهیونیستی چنین تصمیمی اتخاذ کردهاست.

اسمویلسون 17 ماه می گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرده و بابنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

شخصیت های دیپلماتیک اسرائیلی و دانمارکی در آن زمان اعلامکردند که نتانیاهو از وزیر خارجه دانمارک خواسته است تا کمک های مالی کشورش بهنهادها و انجمن های فلسطینی را که به ادعای او از خشونت علیه اسرائیل و تحریم اینرژیم حمایت کرده اند، متوقف کند.

این منابع افزودند که نتانیاهو لیستی از نهادهای فلسطینی بهوزیر خارجه دانمارک تحویل داده به گمان اینکه این نهادها در راستای تحریم رژیمصهیونیستی فعالیت می کنند.

اسمویلسون اظهار داشت که ما باید اطمینان حاصل کنیم کمک هایاهدایی دانمارک در زمینه حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین مورد استفاده قرار میگیرد.

وی افزود که به دنبال تحقیقات و بررسی های انجام شده ممکناست مجبور به توقف کمک مالی به برخی نهادها و سازمان های فلسطینی شویم و تا زمانیکه تحقیقات در این زمینه به پایان برسد، هیچ کمک مالی به نهادهای فلسطینی انجامنمی شود.

لینک کوتاه:

کپی شد