یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نماینده آمریکا در سازمان ملل هفته آینده به فلسطین اشغالی سفر می کند

چهارشنبه 31-می-2017

نمایندهآمریکا در سازمان ملل متحد در تاریخ 7 ژوئن آینده برای اولین بار از زمان تصدی اینسمت به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، “نیکی هایلی” در جریاناین سفر 2 روزه با مسئولان صهیونیستی و فلسطینی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

هیات آمریکاییهمچنین اعلام کرد که هایلی در تاریخ 6 ژوئن در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درژنو درباره نقش آمریکا در این شورا سخنرانی خواهد کرد.

این مسئولآمریکایی چند ماه قبل طی کنفرانسی مطبوعاتی در مقر دائم سازمان ملل متحد در نیویورک،این سازمان را به جانبداری آشکار از فلسطینیان در برابر اسرائیل متهم کرده بود.

وی مدعی شدهبود که آمریکا از راهکار تشکیل دو کشور در فلسطین حمایت می کند، اما بیشتر طرفداربرقراری صلح و ثبات در منطقه است.

نیکی هایلی درادامه اعلام کرده بود که «نمی دانم چرا شورای امنیت هر ماه نشستی درباره مسالهفلسطین برگزار می کند و سازمان ملل هم به صراحت علیه اسرائیل عمل می کند و تازمانی که این جانبداری ادامه داشته باشد، ما با آن مقابله خواهیم کرد.

وی مدعی شدهبود که دولت سابق آمریکا به ریاست باراک اوباما قدرت اصلاح این وضعیت را نداشت،اما دولت کنونی دیگر به همان شیوه قدیمی سعی در حل منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی راندارد.

هایلی درگذشته نیز از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی حمایت کرده و مدعی شدهبود که دیوار براق “منطقه اسرائیلی” است.

لینک کوتاه:

کپی شد