یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حمله وزیر جنگ سابق اسرائیل به اردوغان و تمجید از سران عرب

چهارشنبه 31-می-2017

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان رئیس جمهورترکیه را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد اما از سران و حکام عرب تمجید وستایش کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موشه یعلون در گفتگو بایک مجله صهیونیستی مدعی شد که اردوغان اخوان المسلمین در خاورمیانه را رهبری میکند و درصدد تشکیل یک امپراطوری عثمانی جدید است و از اسلامگرایان در هر جایی کهباشند، حمایت می کند.

یعلون در مقابل افزود که اوضاع حاکم بر کشورهای عربی فرصتیبی سابقه برای رژیم صهیونیستی است و موجب تامین بی سابقه امنیت این رژیم شده است.

وی افزود که کشورهای عربی خود را همسو و همپیمان با اسرائیلمی دانند و هر دو طرف با یکدیگر منافع مشترکی دارند و ایران و جریان های اسلامگرایسنی هر دو دشمنی مشترک برای اسرائیل و کشورهای عرب هستند.

یعلون به شدت کشورهای غربی را که خواستار برقراری دمکراسیدر کشورهای عربی هستند، مورد حمله قرار داده و تاکید کرد که به قدرت رسیدن حماس درغزه و اخوان المسلمین در مصر از نتایج همین دمکراسی بود. وی اظهار داشت کهمتاسفانه غرب نمی داند که چه ذهنیتی بر خاورمیانه حاکم است.

وی ابزار امیدواری کرد که دولت دونالد ترامپ بتواند درمقابل اسلام و به تعبیر او جریان های تندرو اسلامگرا ایستاده و آن ها را شکست دهد.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی خواستار تقسیم سوریه شد ونسبت به اوضاع حاکم بر اردن ابراز نگرانی کرد و گفت که برقراری و حفظ نظام کنونیدر اردن به نفع اسرائیل است. وی گفت که اسرائیل آب و گاز در اختیار اردن قرار میدهد.

لینک کوتاه:

کپی شد