شنبه 21/سپتامبر/2024

سفر هیاتی از حماس به ریاست سنوار به قاهره

یکشنبه 4-ژوئن-2017

هیاتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به ریاست “یحییسنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه راهی قاهره ـ پایتخت مصر ـ شد تا دردیدار با مقامات مصری روابط دوجانبه و توسعه این روابط و نیز آخرین تحولات مسالهفلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

“حازم قاسم” سخنگوی حماس در گفتگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطینخاطر نشان کرد که هیاتی از رهبران این جنبش به ریاست یحیی سنوار رهبر حماس در غزهو با حضور “روحی مشتهی” عضو دفتر سیاسی و سرتیپ “توفیق ابونعیم” معاون وزارت کشور فلسطین در غزه از طریق گذرگاه مرزی رفح نوار غزه رابه مقصد قاهره ترک کرد تا با مسئولان این کشور دیدار و گفتگو کند.

وی هدف از این دیدار را بررسی روابط دو جانبه و تقویت این روابط و نیز بررسیآخرین تحولات مساله فلسطین و راه های حمایت از آن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت کههیات حماس نتایج محاصره صهیونیستی اعمال شده علیه باریکه غزه و نقش مورد انتظارمصر در کاهش این محاصره؛ به ویژه از طریق بازگشایی گذرگاه رفح را مورد بررسی قرارخواهد داد.

از سوی دیگر، صلاح بردویل عضو دفتر سیاسی حماس در غزه هدف از این سفر را دیدارو هماهنگی مداوم با برادران مصری عنوان کرد.

وی با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطینقرار گرفت، تصریح کرد که هیات رهبران حماس به ریاست یحیی سنوار عصر امروز یکشنبهوارد قاهره شد تا در دیدار با مسئولان مصری زمینه گسترش روابط دوجانبه را فراهمکرده و چشم اندازهای پیش روی آرمان فلسطین در سایه تحولات منطقه ای را مورد بررسیقرار دهد.

بردویل خاطر نشان کرد که هیات حماس اوضاع انسانی باریکه غزه در سایه محاصرهغزه و نقش مصر در کاهش این محاصره و لزوم بازگشایی گذرگاه رفح به روی مسافرانفلسطینی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

گفتنی است که این نخستین سفر خارجی سنوار پس از انتخاب به عنوان رئیس دفترسیاسی حماس در نوار غزه است.

لینک کوتاه:

کپی شد