شنبه 21/سپتامبر/2024

ابو مرزوق: حماس وارد اختلافات کشورهای عربی نمی شود

شنبه 10-ژوئن-2017

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس”تاکید کرد که این جنبش وارد اختلافات میان کشورهای عربی نمی شود و خواستار گفتگوبرای حل این مشکلات است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق امروزشنبه در جریان دیدار هیات های فلسطینی و لبنانی خاطر نشان کرد که «حماس در منازعاتداخلی کشورهای عربی از هیچ طرفی حمایت نمی کند؛ چرا که به محوریت مساله فلسطین وگزینه مقاومت پایبند است.»

هیاتی از جنبش حماس به ریاست موسی ابو مرزوق امروز شنبه باهیات لبنانی به ریاست “نبیه بری” رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد. ازجمله اعضای هیات حماس می توان به احمد عبد الهادی، اسامه حمدان، رأفت مره وابراهیم صلاح اشاره کرد.

ابو مرزوق در این دیدار به تشریح آخرین و مهمترین تحولاتفلسطین پرداخت و بر پایبندی فلسطینی ها به راهکار مقاومت و مقابله با رژیمصهیونیستی و نیز ایستادگی در برابر تمامی اشکال محاصره و فشار تاکید کرد.

وی تاکید کرد که آوارگان فلسطینی مقیم لبنان به امنیت وآرامش این کشور پایبند هستند و هیچ ترسی از تنش در داخل اردوگاه ها ندارند.

گفتنی است که عربستان، امارات و بحرین در تاریخ 5 ژوئن جاریروابط خود با قطر را قطع کرده و از شهروندان خود در قطر خواستند که به کشورهای خودبازگردند. آنها همچنین به قطرهای حاضر در کشورهای خود هم 14 روز برای ترک خاک اینکشورها فرصت دادند.

لینک کوتاه:

کپی شد