شنبه 21/سپتامبر/2024

پایان سفر هیات حماس به قاهره

دوشنبه 12-ژوئن-2017

هیات رهبران جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به ریاست یحیی سنوار رئیسدفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه عصر امروز دوشنبه به سفر 9 روزه خود به قاهره ـپایتخت مصر ـ پایان داد و از طریق گذرگاه مرزی رفح به باریکه غزه بازگشت.

یک مسئول امنیتی فلسطینی در گفتگو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین خاطرنشان کرد که این هیات پس از دیدار با مقامات مصری بعد از ظهر امروز دوشنبه به نوارغزه بازگشت.

هیات جنبش حماس یکشنه هفته گذشته وارد قاهره شده بود تا در دیدار با مقاماتمصری، روابط دو جانبه و راه های گسترش این روابط را در کنار آخرین تحولات مسالهفلسطین مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در این هیات، علاوه بر سنوار، روحی مشتهی عضو دفتر سیاسی حماس و سرتیپ توفیقابو نعیم سرپرست وزارت کشور در غزه هم حضور داشتند. با توجه به امیدواری ها نسبتبه دستیابی به تفاهم در زمینه بازگشایی گذرگاه رفح به منظور تردد افراد و مسافراناز طریق آن و نیز بهبود اوضاع دیگر بخش های غزه و در راس آنها وضعیت برق اینمنطقه، سفر این هیات حماس در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته بود.

یک مسئول آگاه در هیات حماس در قاهره هم صبح امروز دوشنبه تاکید کرده بود کهاین هیات مورد احترام شدید مقامات مصری قرار گرفت و طرفین مسائل مشترک را به صورتجدی و عمیق مورد بحث و بررسی قرار دادند و قاهره اهتمام زیادی به اعتبار بخشیدوباره به مساله فلسطین از خود نشان داد.

وی افزود که هیات حماس در این دیدارها به تشریح درد و رنج شهروندان فلسطینی وبه ویژه ساکنان غزه پرداخت و طرف مصری هم وعده داد که نهایت تلاش خود را برای حلتمامی مسائل مطرح شده به کار بگیرد.

لینک کوتاه:

کپی شد