شنبه 21/سپتامبر/2024

تظاهرات گسترده ایرلندی ها در محکومیت تداوم اشغال فلسطین

سه‌شنبه 13-ژوئن-2017

جنبش همبستگی با فلسطین در ایرلند تظاهرات گسترده ای را درشهر دوبلین با مشارکت هزاران ایرلندی و نمایندگان سازمان های ایرلندی و فلسطینیحامی فلسطین در محکومیت تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی برگزارکرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تظاهرات به مناسبت50 امین سالروز اشغال قدس، کرانه باختری و نوار غزه ر سال 1967 برگزار شد. شرکتکنندگان در این تظاهرات ادامه اشغال فلسطین را به شدت محکوم کردند.

این تظاهرات در بزرگ ترین خیابان های دوبلین برگزار شد و درنهایت تظاهرات کنندگان به مقابل سفارت اسرائیل در دوبلین رسیدند و در آنجا باسردادن شعارهایی خواستار پایان اشغال فلسطین شده و با ملت فلسطین اعلام همبستگیکردند.

در همین راستا، رئیس جنبش همبستگی با فلسطین در ایرلند درسخنانی بر اهمیت همبستگی جهانیان و ملت ایرلند با ملت فلسطین و قضیه عادلانه آنتاکید کرد.

فاتن تمیمی اظهار داشت که ملت فلسطین 50 سال است که ازاشغالگری و حدود 70 سال است که از استعمار و 100 سال هم از صدور وعده ظالمانه وننگین بالفور رنج می برد اما با این وجود همچنان در تلاش برای دست یابی به آزادی واستقلال است.

تمیمی بر ضرورت توقف هرگونه رابطه اقتصادی کشورهای عضواتحادیه اروپا از جمله ایرلند با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که مساله فلسطین یک مساله کاملا عادلانه است.

همچنین ماری لو ماکدونالد نماینده پارلمان ایرلند از حزبملی “شین فین” ضمن تاکید بر نقش ایرلند در همبستگی با ملت فلسطین، تصریحکرد که این کشور در گذشته خود با استعمار و اشغالگری رو به رو بوده است و ما اهمیتمقاومت و مبارزه برای رسیدن به آزادی را درک می کنیم.

ماکدونالد بر اهمیت تحریم رژیم صهیونیستی و اعمال مجازات براین رژیم که به خاطر ارتکاب تجاوزات و جنایت های روزمره علیه ملت فلسطین تاکیدکرد.

از سوی دیگر، ریچارد بوید ـ باریت یکی دیگر از نمایندگانپارلمان ایرلند ضمن اشاره به تجاوزات و سیاست های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی درحق ملت فلسطین، بر اهمیت حمایت بین المللی از ملت فلسطین به عنوان صاحبان یک مسالهعادلانه تاکید کرد.

پل مورفی دیگر نماینده پارلمان ایرلند هم بر اهمیت تحریمرژیم صهیونیستی در تمامی کشورها تاکید کرد و خواستار توقف همکاری اتحادیه اروپا بااین رژیم و حمایت از ملت فلسطین و آگاه سازی دولت های جهان برای تلاش جهت برقراریعدالت در فلسطین شد.

لینک کوتاه:

کپی شد