جمعه 20/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی اسماعیل هنیه با امیر کویت

چهارشنبه 14-ژوئن-2017

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس انتخاب کویتبه عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت و حلول ماه مبارک رمضان را به امیر این کشور تبریکو تهنیت گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه شامگاه امروزچهارشنبه در گفتگوی تلفنی با شیخ صباح احمد صباح امیر کویت تاکید کرد که انتخاب کویتبه عنوان یکی از اعضای شورای امنیت بیانگر جایگاه منطقه ای و بین المللی این کشور است.

هنیه در ادامه تاکید کرد که عضویت کویت در شورای امنیت می تواندموضع اصیل این کشور در حمایت از مساله فلسطین در محافل بین المللی را تقویت کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تلاش های امیر کویت برای وحدتکشورهای عربی به موفقیت برسد.

از سوی دیگر، امیر کویت نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضانبه ملت فلسطین، تاکید کرد که حضور کویت در شورای امنیت موجب خدمت رسانی به کشورهایعربی خواهد شد.

شیخ صباح احمد صباح ضمن تاکید بر موضع ثابت و اصیل کویت در حمایتاز ملت فلسطین، ابراز امیدواری کرد در این ماه مبارک وحدت میان کشورهای عربی محقق شود.

این در حالی است که عربستان سعودی اخیرا جنبش حماس را مورد حملهقرار داده و دلیل قطع روابط برخی کشورهای عربی با قطر را رابطه این کشور با جنبش حماسعنوان کرده بود. عادل جبیر وزیر خارجه عربستان هم ضمن حمله شدید به حماس، از کشور قطرخواسته روابط خود را با این جنبش قطع کند اما سیاست های ضد مقاومتی عربستان سعودی اینبار نیز شکست خورد و راه به جایی نبرد.

لینک کوتاه:

کپی شد