جمعه 20/سپتامبر/2024

یک سازمان حقوقی انگلیس: امارات عاملان ترور مبحوح را پناه داده است

پنج‌شنبه 15-ژوئن-2017

سازمانعربی حقوق بشر انگلیس فاش ساخت که دستکم دو تن از اعضای تیم ترور محمود مبحوح از فرماندهان ارشد گردان های شهید عزالدین قسام شاخهنظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در حال حاضر در امارات زندگی می کنند و هنوز محاکمهنشده اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سازمانامروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد:  “أ . ش” افسر 45 ساله سازمان حفاظت اطلاعات تشکیلاترام الله و “أ. ح” افسر 35 ساله این سازمان به دنبال ترور مبحوح از دبی به اردنفرار کردند، ولی مراجع اردنی آنان را دستگیر کرده و به مسئولان اماراتی تحویل دادند.
در این بیانیه می خوانیم که بر اساس اسناد موجوددر نزد پلیس دبی، این دو فرد در ترور مبحوح دست دارند، آنان در یک شرکت ساختو ساز واحدهای مسکونی کار می کردند، این شرکت وابسته به یک شخصیت فلسطینی جنجالی است.
خانواده مبحوح با ارائه شکوائیه ای به این سازماناعلام کرد:« رفتار مقامات امارات به ویژه دستگاه های امنیتی آن شک برانگیز است،زیرا آنان هیچ اطلاعاتی از روند بازجویی ها از دستگیر شدگان در اختیار ما قرار  نمی دهند، این مقامات تا این لحظه وسایل شخصی این شهید را به ما تحویل نداده اند.» 

اینسازمان از مقامات امارات خواست تا به حقوق خانواده مبحوح احترام بگذارند و اعضایاین خانواده را در جریان روند بازجویی ها از افراد دستگیر شده قرار دهند.

گفتنی است که محمودمبحوح یکی از فرماندهان ارشد گردان های شهید عزالدین قسام بود که در نوزدهم ماه ژانویه سال2010 در سن 50 سالگی در هتلی در شهر دبی ترور شد، وی پیشتر 4 بار مورد سوء قصد نافرجام قرار گرفته بود.  





لینک کوتاه:

کپی شد