شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس خواستار تشکیل جبهه نجات ملی برای مقابله با اقدامات عباس شد

یکشنبه 18-ژوئن-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس”خواستار تشکیل جبهه نجات ملی متشکل از تمامی طیف ها و اقشار جامعه فلسطین به منظورمقابله با تصمیمات و اقدامات یکجانبه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وارتقای پروژه ملی فلسطین شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل حیه عصر امروزیکشنبه در گفتگوی مطبوعاتی با انجمن خبرنگاران فلسطین در غزه تصریح کرد که ما هرگزدر برابر اقدامات عباس که حتی ارسال دارو به غزه را نیز قطع کرده و اجازه اعزامبیماران به خارج برای درمان را نمی دهد، ساکت نمی نشینیم.

حیه اظهار داشت که این اقدامات تمامی اقشار و طیف های جامعهفلسطین را هدف قرار داده است و موجب تعمیق بیشتر دودستگی و اختلافات داخلی می شودو این سیاست ها موجب یکپارچگی فلسطینیان در غزه شده و ما را بیش از پیش به اینیقین می رساند که عباس مساله فلسطین را در انحصار خود قرار داده است.

وی ضمن اشاره به نگرانی حماس نسبت به تمایل عباس به جداییاز غزه، تاکید کرد که تمامی طرف ها بر این تاکید دارند که مساله فلسطین اکنون درشرایطی سخت و حساس قرار دارد.

این رهبر حماس افزود: امیدواریم دودستگی و اختلافات داخلیپایان یابد و ما نیز برای آن تلاش می کنیم اما عامل اصلی دودستگی محمود عباس است.

خلیل حیه پیرامون رابطه حماس با مصر نیز گفت که روابط دوطرف به ویژه پس از سفر اخیر هیات حماس به رهبری یحیی سنوار به قاهره رو به بهبود وتقویت است و این سفر نتایج بسیار مثبت تری به نسبت سفرهای 15 ماه اخیر رهبران حماسبه مصر در پی داشت.

حیه پیش بینی کرد که گذرگاه زمینی رفح تا قبل از عید قربانآماده و به روی فلسطینیان بازگشایی شود.

وی تاکید کرد که مقامات مصری در جریان سفر هیات حماس بهقاهره درک کاملی از اوضاع نوار غزه و بحران های پیش روی آن داشتند و متمایل بهتلاش برای کاهش رنج و محنت های فلسطینیان تحت محاصره در غزه هستند.

وی در خصوص رابطه با محمد دحلان نیز گفت که پس از اینکهمحمود عباس آشتی ملی را به بن بست کشاند، هیات حماس با نزدیکان دحلان بر سر پیشبرداین پرونده به توافق رسیده است.

خلیل حیه خاطر نشان کرد که که دیدارها با نزدیکان دحلانادامه دارد و این بر کسی پوشیده نیست و تمامی این دیدارها در جهت فعالیت هایانسانی انجام می گیرد که از چند سال پیش در غزه آغاز شده است.

از سوی دیگر، حیه افزود که خروج برخی رهبران حماس از قطر درپی انتخابات اخیر این جنبش صورت می گیرد. وی تاکید کرد که مقر رهبری مرکزی جنبشحماس در غزه خواهد بود و اسماعیل هنیه محل اقامت خود را تغییر نمی دهد و تنها برایسفرهای خارجی نوار غزه را ترک می کند.

خلیل حیه روابط با ایران را نیز خوب و مستحکم خواند و ازتلاش جنبش متبوعش برای تقویت هرچه بیشتر این روابط خبر داد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد