یکشنبه 22/سپتامبر/2024

عذرخواهی BBC از رژیم صهیونیستی به خاطر عملیات استشهادی قدس

یکشنبه 18-ژوئن-2017

شبکه BBC انگلیس به خاطر پوشش خبری عملیات استشهادیروز جمعه در قدس اشغالی مجبور به عذرخواهی از رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، داستان از این قرار استکه بی بی سی نخست این خبر را اینگونه منتشر کرد که 3 جوان فلسطینی پس از حمله بهیک قاتل در قدس کشته شده اند اما پس از مدت کوتاهی عنوان اصلی خبر را عوض کرد و دربخش بعدی اخبار اعلام کرد که یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی با سلاح سرد مورد حملهقرار گرفته و کشته شده است.

این شبکه در پیام عذرخواهی خود آورده است که “قبولداریم عنوان اصلی خبر بیانگر حقیقت این رخداد نبوده است و بر همین اساس ما اقدام بهتغییر آن کردیم و هیچ نیتی برای گمراه سازی افکار عمومی نداریم و از تمامی کسانیکه از این مساله متاثر شده اند، عذرخواهی می کنیم.”

این در حالی است که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روزگذشته شبکه بی بی سی را به گمان پوشش خبری نامناسب عملیات استشهادی قدس به شدتمورد حمله قرار داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت که وزارت خارجه رژیمصهیونیستی پیام اعتراض شدیداللحنی برای مدیریت این شبکه انگلیسی ارسال کرده استبخاطر اینکه از اصطلاح “عملیات تروریستی” برای آن استفاده نکرده است وصرفا به بیان این مطلب که اسرائیل 3 جوان فلسطینی را پس از یک حمله با سلاح سرد بهقتل رسانده است، بسنده کرده است.

همچنین “ایریک ترامپ” پسر دونالد ترامپ نیز شبکهبی بی سی را به شدت مورد حمله قرار داده و آن را به پوشش خبری نامناسب و گمراهکننده عملیات قدس متهم کرده است.

لازم به ذکر است که در عملیات استشهادی روز جمعه در قدس 3جوان فلسطینی با سلاح سرد و یک اسلحه دست ساز محلی به نظامیان اسرائیلی در منطقهباب العامود در قدس اشغالی حمله کرده و یک نظامی را به قتل رسانده و چندین نظامیدیگر را نیز زخمی کردند. هر 3 مجری عملیات به ضرب گلوله نیروهای پلیس رژیمصهیونیستی به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه:

کپی شد