یکشنبه 27/اکتبر/2024

دبیر کل اتحادیه عرب: طرح صلح عربی فرصتی تاریخی برای تل آویو است

سه‌شنبه 20-ژوئن-2017

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که طرح صلح عربی فرصتی تاریخی برای رژیمصهیونیستی است و اگر  منازعه فلسطینی ـاسرائیلی به حال خود رها شود و طرف های بین المللی حمایتی از دو طرف نکنند، بهاحتمال زیاد آنها نخواهند توانست به توافق صلحی میان خود دست یابند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، “احمد ابوالغیط” در سخنرانی خود در شورای امنیت خاطر نشان کرد که اظهارات اخیر”اویگدور لیبرمن” که در جریان آن به شهرک سازی های رژیم صهیونیستیافتخار کرده بود، خطرناک ترین اظهارات از سال 1992 تاکنون است و در حالی که شمارشهرک های صهیونیست نشین در سال 1996 تنها 150 شهرک و در سال 1967 تقریبا 12 هزارشهرک بود، امروز شمار این شهرک ها به 400 هزار شهرک رسیده است و این نشان می دهدکه پروژه شهرک سازی رژیم صهیونیستی، پروژه مبتنی بر سازش نیست.

دبیر کل اتحادثه عرب اعلام کرد که طی سالیان گذشته جان ها و فرصت های زیادی برسر منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی از دست رفته است و جهان عرب همچنان تاوان تجاوزات رژیمصهیونیستی را پس می دهد و تاکید این رژیم بر تداوم اشغال اراضی فلسطینی تحت هر بهانه ای باعث می شود که دستیابی به روندصلح عادلانه کاری بسیار سخت باشد.

وی افزود باید هر سه ماه یکبار گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای حلمنازعه فلسطینی ـ صهیونیستی در اختیار شورای امنیت قرار گیرد و طرح صلح عربی فرصتیتاریخی برای اسرائیل به منظور برقراری روابط طبیعی نه تنها با عرب ها، بلکه باکشورهای اسلامی است و این طرح، گزینه راهبردی جهان عرب به شمار می رود.

ابو الغیط تصریح کرد که اسرائیل اهتمامی به پایان دادن به منازعه فلسطینی ـاسرائیلی ندارد و طرف عربی در سال 1967 شکست خورد و با وجود اینکه جنگ سال 1973وضعیت نظامی جدیدی را ایجاد کرد، این رژیم طرح جایگزینی را ارائه داده است کهحاکمیت طرف فلسطینی را قبول ندارد.

لینک کوتاه:

کپی شد