جمعه 25/اکتبر/2024

کویت خواستار توقف شهرک سازی اسرائیل و پایان محنت های فلسطینیان شد

سه‌شنبه 20-ژوئن-2017

دولت کویت بار دیگر خواستار اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیتدر رابطه با توقف هرگونه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نماینده کویت در سازمانملل در 35 امین دوره نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به بررسی تجاوزات رژیمصهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین پرداخت.

جمال غنیم از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت خواست بهمسئولیت های خود در رابطه با پایان دادن به رنج و محنت های ملت فلسطین عمل کند.

غنیم به ادامه محاصره نوار غزه اشاره کرد و از نگرانی کشورشنسبت به وخامت اوضاع انسانی این باریکه در نتیجه نبود امکانات پزشکی و بهداشتیبرای درمان بیماران و اتمام اکثر داروها و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها خبر دادو تاکید کرد که کویت به حمایت های خود از ملت فلسطین تا پایان اشغال سرزمین هایفلسطینی و عربی ادامه می دهد.

او همچنین به تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس از جمله ادامهحفاری ها در زیر مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس اسلامی اشاره کرد و گفت این مسالهتمامی تلاش های انجام شده برای پایان اشغال فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین رابی نتیجه می گذارد.

وی همچنین نسبت به گزینشی عمل کردن برخی کشورها در مورد بندهفتم که مربوط به رسیدگی به تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی عربی در شورایحقوق بشر سازمان ملل است، ابراز تعجب و تاسف کرد.

جمال غنیم اظهار داشت که رژیم صهیونیستی همچنان مانعی بر سرراه موفقیت تلاش های بین المللی صورت گرفته برای تحقق صلح و سازشی دائم و فراگیرطبق قوانین و معاهدات بین المللی و طرح صلح عربی است.

لینک کوتاه:

کپی شد