یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تل آویو: در جنگ آتی با لبنان از قدرت مافوق تصور استفاده خواهیم کرد

چهارشنبه 21-ژوئن-2017

فرمانده نیرویهوایی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در صورت شکل گیری هر گونه جنگ و درگیری میانلبنان و ارتش صهیونیستی در آینده، دولت عبری از قدرت نظامی “غیر قابل تصور” استفاده خواهد کرد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، “امیر ایشل” امروزچهارشنبه در جریان کنفرانس امنیتی هرتزلیا در نزدیکی تل آویو تاکید کرد که ارتشصهیونیستی در حال حاضر قدرت به مراتب بیشتری از جنگ سال 2006 دارد.

وی مدعی شد کهآنچه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در جریان جنگ دوم لبنان در طول 34 روز محقق کرد،امروز  می تواند در عرض 48 الی 60 ساعتمحقق کند.

البته ایشل دراین سخنان خود سناریویی را برای جنگ آتی با لبنان یا سوریه مطرح نکرد، اما تاکیدنمود که اسرائیل باید در صورت آغاز جنگ، ضربه ای سریع و قوی به طرف مقابل واردکند.

وی با تاکیدبر اینکه «در صورت وقوع جنگ در جبهه شمال، ما باید از همان لحظه آغاز از تمام قدرتخود استفاده کنیم» به شهروندان لبنانی نسبت به خطر تاسیسات نظامی حزب الله درمناطق مسکونی هشدار داد و مدعی شد که این تاسیسات می تواند خسارت های جانبی برایاشخاصی داشته باشد که هیچ نقشی در این جنگ ندارند.

این مسئولنظامی صهیونیستی به شهروندان لبنانی اعلام کرد که باید قبل از وقوع جنگ یا حتی پساز آغاز آن مناطق سکونت خود را ترک کنند تا در معرض بمباران قرار نگیرند.

در تابستانسال 2006 جنگی 34 روزه روی داد که خسارت های زیادی به تاسیسات زیربنایی لبنان واردآورد و باعث کشته شدن بیش از 1200 نفر لبنانی که اکثرا غیر نظامی بودند، شد. درمقابل، در این جنگ 160 صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند که اکثر آنها نظامی بودند.

رژیم اشغالگرقدس امروز از سامانه ضد موشکی “فلاخن داود” هم برای مقابله با موشک هایدارای برد متوسط در کنار سامانه “حیتس 3” برای مقابله با موشک هایبالستیک دوربرد استفاده می کند.

ارتشصهیونیستی در ماه مارس گذشته اعلام کرد که پس از بمباران هوایی این رژیم علیهدمشق، سامانه “حیتس” یک فروند موشک سوری را که ـ به گفته ارتش ـ تهدیدیبرای این رژیم به شمار می رفت، ساقط کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد