یکشنبه 22/سپتامبر/2024

کاخ سفید: تحقق صلح در فلسطین به زمان زیادی نیاز دارد

پنج‌شنبه 22-ژوئن-2017

کاخ سفید پس از پایان دیدارهای جارد کوشنر و جسیون گرینبلاتدو نماینده رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دربیانیه ای تاکید کرد که تحقق صلح و سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی به زمانزیادی نیاز دارد و باید زمینه های مطلوب برای آن فراهم شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کوشنر و گرینبلات روزگذشته با نتانیاهو دیدار کرده و آخرین راه های احیای روند مذاکرات سازش بینتشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را با او بررسی کردند.

کاخ سفید این دیدارها را موفقیت آمیز خواند و گفت که طرفینبر پایبندی خود به رویکردی که دونالد ترامپ برای پیشبرد مذاکرات سازش در فلسطین وتحقق صلح و امنیت در منطقه ارائه داده بود، تاکید کردند.

در این دیدار، همچنین اولویت های اسرائیل در مراحل آتی درچارچوب اذعان به نقش و جایگاه این رژیم در امنیت منطقه بررسی شد.

جارید کوشنر و جیسون گرینبلات قرار است به منظور دیدار بامحمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین راهی رام الله شوند.

کاخ سفید اعلام کرد که کوشنر و گرینبلات پس از پایان ایندیدار به واشنگتن بازگشته و دونالد ترامپ، رکس تیلرسون وزیر خارجه و ژنرال مک‌ماسترمشاور امنیت ملی آمریکا را در جریان نتایج سفر خود به منظور اتخاذ تصمیمات وتدابیر لازم برای مرحله آتی قرار خواهند داد.

دولت آمریکا اعلام کرده است که قصد تکرار شکست های قبلیمذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی را ندارد بلکه ترامپ به دنبال ایجادراه حلی جامع و فراگیر برای منازعه فلسطین است.

البته این در حالی است که دونالد ترامپ گفته بود که شهرکسازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی نمی تواند مانعی بر سر راه تحققصلح شود، حال آنکه دور قبلی مذاکرات سازش به دلیل اصرار طرف صهیونیستی بر ادامهشهرک سازی در اراضی فلسطینی و آزاد نکردن گروه چهارم از اسرای فلسطینی به بن بسترسید.

 

لینک کوتاه:

کپی شد