شنبه 21/سپتامبر/2024

یک حزب مصری خطاب به عباس: از فتنه انگیزی میان مصر و غزه دست بردار

یکشنبه 25-ژوئن-2017

رئیس حزب عربی سوسیالیست مصر «ناراحتی تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباسرئیس آن از گسترش روابط مصر و باریکه غزه» را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر “وحید اقصری” در گفتگو باالرساله نت خاطر نشان کرد که هر کس از گسترش روابط میان برادران عرب ناراحت شود،نمی تواند عضوی از آنها باشد و او کسی است که در داخل امت عربی فتنه انگیزی میکند.

اقصری تصریح کرد که «اینهایی که از گسترش روابط میان مصر و باریکه غزه ناراحتمی شوند، باید از فتنه انگیزی میان قاهره و برادران فلسطینی در غزه دست بردارند.»

وی افزود:«من به تمام کسانی که از این رابطه ناراحت هستند و سعی در ضربه زدن وبه شکست کشاندن آن و نیز کاشتن بذر فتنه میان ملت مصر و فلسطین را دارند، اعلام میکنم که سر جای خودتان بایستید. این مایه ننگ است که شما ادعای فلسطینی و عربی بودنداشته باشید و این کارها را بکنید.»

رئیس حزب عربی سوسیالیست مصر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه عباسخودش را نماد مشروعیت فلسطین می داند، تاکید کرد که در فلسطین کسی جز ملت فلسطینمشروعیت سیاسی ندارد و «هیچ کس نمی تواند ادعای مشروعیت سیاسی و مرجع تصمیم گیریبودن را داشته باشد.»

وی درباره ناراحتی تشکیلات خودگردان فلسطین از تفاهم میان جنبش حماس و جریاناصلاح طلب داخل جنبش فتح به ریاست “محمد دحلان” تصریح کرد که این تلاشها در راستای احیای وحدت صورت می گیرد که ما از مدت ها قبل آرزوی آنرا داشتیم و هرکس از این نزدیکی برادران ناراحت باشد، فارغ از اخلاق ملی است.

وی افزود اختلاف در دیدگاه ها نباید منجر به بروز درگیری شود که تنها طرفذینفع آن دشمنان امت هستند و همه باید منافع شخصی خود را فدای تحقق منافع ملتفلسطین کنند و تاریخ این را ثبت خواهد کرد که چه کسی منافع خود را قربانی کرد و چهکسی در راستای منافع خود حرکت کرد.

اقصری درباره سیاست های عباس در قبال باریکه غزه هم اظهار داشت که «مصر از حمایتهای خود از نوار غزه و فلسطینی ها دست نخواهد کشید و فرقی ندارد که چه کسی خوشحالشود و چه کسی ناراحت شود و هر کس از این مساله ناراحت شود، باید در ملی گرایی وعرب بودن خود شک داشته باشد.»

لازم به ذکر است که هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به ریاست یحییسنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اخیرا به قاهره سفر کرده و دیدارهای متعددی بامقامات مصری برگزار کرد که منجر به ایجاد برخی تسهیلات از سوی مصر در غزه شد.نخستین ثمره این تفاهمات واردات مقادیری سوخت به نوار غزه به منظور استفاده درنیروگاه برق این منطقه بود. اما محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اینمساله به شدت ناراحت است و سعی در اعمال فشار به منظور متوقف شدن روند انتقال سوختبه غزه دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد