شنبه 21/سپتامبر/2024

یک جوان بیمار فلسطینی در غزه به شهادت رسید

جمعه 30-ژوئن-2017

منابع درمانی از شهادت بسام صابرالعطار 20 ساله در بیمارستان تخصصی رنتیسی غزه بر اثر تاخیر تشکیلات خودگردان فلسطین درصدور مجوز اعزام وی به بیمارستان های خارج باریکه غزه خبر دادند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اینجوان از سرطان غدد لنفاوی رنج می برد و قرار بود که 50 روز پیش به یکی از مراکزدرمانی خارج باریکه غزه انتقال داده شود، ولی تشکیلات خودگردان فلسطین از صدورمجوز برای انتقال وی به بیمارستان های خارج باریکه غزه خودداری کرد.

این جوان چند روز پیش از تشکیلات رامالله خواست تا در زمینه انتقال وی به یکی از مراکز درمانی خارج باریکه غزهاقدامات فوری به عمل آورد، ولی این تشکیلات طفره رفت که در پی این تعلل ها ویامروز به شهادت رسید.
لازم به ذکر است که از آغاز سال جاری تاکنون 13 بیمار فلسطینی ساکن باریکه غزه به خاطر خودداری تشکیلات رام الله از صدور مجوز برای انتقال آنان به مراکز درمانی خارج باریکه غزه به شهادت رسیده اند.
وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه ای که نسخه ای ازآن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، اعلام کرد: در حال حاضر ده ها کودک بیمار و نارس و مبتلا بهبیماری های صعب العلاج به خاطر خودداری تشکیلات رام الله از صدور مجوز اعزام برای آنان با مرگ دست وپنجه نرم می کنند.
این وزارتخانه ضمن ابراز نگرانی نسبت به وخامت حالتده ها بیمار سرطانی به خاطر نبود دارو و امکانات پزشکی در بیمارستان های باریکهغزه، اعلام کرد: باید تمامی طرف ها، تشکیلات رام الله برای انتقال دارو به داخلباریکه غزه تحت فشار قرار دهند.
این وزارتخانه همچنین ازطرف مصری خواست تا گذرگاه رفح را هر چه زودتر برای انتقال صدها بیمار بد حال غزه به مراکز درمانی خارج باریکه غزه بازکنند.
وزارت مذکور از تمامی نهادهایبین المللی و حقوقی خواست تا رژیم اشغالگر قدس را برای پایان بخشیدن به رفتارهاینژاد پرستانه اش علیه بیماران و همچنین پایبندی به قوانین بین المللی و کنوانسیونچهارم ژنو در خصوص شیوه رفتار با بیماران تحت فشار قرار دهند. 

لینک کوتاه:

کپی شد