یکشنبه 22/سپتامبر/2024

وزیر صهیونیستی: قطع روابط با قطر، اسرائیل و عربستان را به هم نزدیک کرد

شنبه 1-جولای-2017

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرحی با هدفتشویق گردشگری پزشکی بین اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس است و از بحران کنونیبین برخی کشورهای عربی نیز به همین منظور بهره می برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان یدیعوت احرونوت، تنش بین برخی کشورهای عربی و قطر در تقویت روابط رژیمصهیونیستی و عربستان سعودی سهم بسزایی داشته است.

منبع مذکور اشاره کرد که “یریو لیوین” وزیرگردشگری رژیم صهیونیستی روز گذشته در جریان سفر به لهستان تاکید کرد که تماس هاییرا با مقامات بلندپایه کاخ سفید به منظور وساطت بین وزارتخانه متبوعش با برخیکشورهای عرب حاشیه خلیج فارس انجام داده است.

لیوین اشاره کرد که بحران قطر زمینه ساز بهبود روابطاسرائیل با عربستان سعودی شده است. او اظهار داشت که از واشنگتن درخواست کرده تابرای انتقال بیماران از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به فلسطین اشغالی واسطه شود.

لیوین اظهار داشت که فعلا کار به ورود گردشگران عرب بهفلسطین اشغالی نرسیده است اما اعزام بیماران از کشورهای عربی به فلسطین اشغالیبرای درمان می تواند زمینه ساز بهبود روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی باشد.

این در حالی است که گزارش های اسرائیلی و غربی زیادی طی سالهای گذشته از موضوع گردشگری درمانی و سفر ثروتمندان عرب و اعضای خاندان های سلطنتیبه فلسطین اشغالی به منظور درمان در بیمارستان های اسرائیلی سخن گفته اند.

بر اساس این گزارش ها، یک زن از خانواده سلطنتی امارات چندسال پیش در بیمارستان رمبام در حیفا مورد درمان قرار گرفته است.

اخیرا نیز شماری از مسئولان رژیم صهیونیستی اشاره هایی بهبرقراری روابط غیر علنی بین اسرائیل و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس داشتهاند. مسئولان رژیم صهیونیستی گفته اند که این رژیم می تواند با عربستان سعودی وکشورهای حوزه خلیج فارس برای مقابله با ایران و همپیمانان آن همکاری امنیتی واطلاعاتی داشته باشد و در مقابل این کشورها نیز اقدام به عادی سازی روابط با اینرژیم کنند.

همچنین اسرائیل کاتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز خطاببه ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی تصریح کرد که اسرائیل قوی است و شما نیزهمینطور و زمانی که ما قدرتمند باشیم، این یعنی ایران ضعیف است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد