یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گروه‌های فلسطینی خواستار حمایت طرف‌های عربی و اسلامی از قدس شدند

سه‌شنبه 4-جولای-2017

گروه های ملی و اسلامی فلسطین دولت صهیونیستی را مسئول تشدید خطرناک وجنایتکارانه تجاوزات علیه شهر اشغالی قدس معرفی کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه های ملی و اسلامی در جریان نشست خوددر شهر رام الله به اشاره به تداوم طرح های ساخت و ساز و توسعه شهرک های صهیونیستنشین و تصمیمات اخیر دولت صهیونیستی در زمینه انتشار آگهی های شهرک سازی جدید، ازساخت و ساز در زیر دیوار براق و حملات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصیبا حمایت ارتش صهیونیستی انتقاد کردند.

این گروه ها همچنین به تصمیم اخیر مربوط به از سر گیری ورود اعضای کنست بهمسجد مبارک الاقصی در سایه سیاست تشدید حملات علیه این مسجد اشاره کرده و هدف ازآنرا تغییر وضعیت جغرافیایی و جمعیتی به منظور تغییر جایگاه حقوقی و هویت اسلامی وعربی قدس از طریق طرح های یهودی سازی روزمره دانستند.

گروه های فلسطینی در همین راستا خواستار مداخله فوری طرف های عربی، اسلامی و بینالمللی برای حمایت از قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و به ویژه مسجد مبارکالاقصی شدند که در معرض حملات روزمره رژیم صهیونیستی قرار دارد.

این گروه ها خواستار حمایت شهروندان فلسطینی از مسجد مبارک الاقصی و شهراشغالی قدس شدند و بر لزوم اجرای تمامی مصوبات نهادهای بین المللی و به ویژهقطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نیز نهاد علمی، فرهنگی وآموزشی این سازمان “یونسکو” شدند.

گروه های ملی و اسلامی فلسطین ضمن تاکید بر مخالفت خود با هر گونه تعرض بهحقوق اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی، حملات روزمره ارتش صهیونیستی به شهرها وروستاهای فلسطینی را محکوم کرده و خواستار عمل پارلمان های جهان و موسسات حقوقی وبشردوستانه به نقش خود در زمینه اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی و مقابله بابازداشت های روزمره شدند که آخرین مورد از آنها بازداشت “خالده جرار”نماینده پارلمان فلسطین و عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین بود. آنهاهمچنین خواستار استفاده از تمامی ساز و کارهای ممکن برای آزادی فوری اسرای فلسطینیو به ویژه نمایندگان اسیر از زندان های صهیونیستی شدند.

این گروه ها در بخش دیگری از نشست خود با برخی تلاش ها برای درج نام مقاومتفلسطین و گروه های فلسطینی در لیست تروریسم و لغو حق قانونی این ملت در زمینهمقاومت مخالفت کردند و در عین حال از اقدام شهرداری “بالدی ماریا” دراستان مادرید اسپانیا در زمینه پیوستن به جنبش بین المللی تحریم رژیم صهیونیستی”بی دی اس” تمجید کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد