یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تاکید کنفرانس استانبول بر حمایت از قدس و مخالفت با عادی‌سازی روابط

یکشنبه 9-جولای-2017

شرکت کنندگاندر کنفرانس استانبول نسبت به مشارکت برخی کشورهای عربی در طرح های عادی سازی روابطبا رژیم صهیونیستی هشدار داده و تاکید کردند که این مساله می تواند بر روی مسالهفلسطین تاثیر منفی بگذارد ضربات بزرگی به مجموعه اصول فلسطینی بزند و به رژیمصهیونیستی فرصت بیشتری برای نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان می دهد.

به گزارش بخشترکی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی”حماس”، در حاشیه این کنفرانس بین المللی که به همت ائتلاف جهانی سازمانهای دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین با عنوان “برای تو ای شهر صلح”در شهر استانبول ـ ترکیه ـ برگز ار شد، تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به جایگاه قدسو مسجد الاقصی نزد امت اسلامی آگاه است و اهمیت قدش شریف در ایجاد وحدت میان امترا می داند و از همین رو، سعی در تخریب آن و نابودی جوانان حامی آنرا دارد تامساله اصلی امت که همان قدس و فلسطین است، به فراموشی سپرده شود.

حمدان تصریحکرد که راه آزادی فلسطین در اهتزاز نگه داشتن پرچم جهاد در برابر رژیم صهیونیستیاست و در همین راستا، ما خواستار بازتعریف برخی اصطلاحات مانند اصطلاح”تروریسم” هستیم که بر امت اسلامی تحمیل می شود.

از سوی دیگر،”مصعب محمد” رئیس این کنفرانس هم تاکید کرد که حوادث منطقه نشان می دهدکه رژیم صهیونیستی عامل اصلی جنگ هاست که آخرین مورد از آنها بحران حاکم برکشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بود که بر روی مساله فلسطین تاثیر منفی گذاشت.

“صالحتوران” عضو سازمان “جوانان آناتولی” ترکیه هم تصریح کرد که کنفرانساستانبول فرصتی برای یادآوری و تحریک جوانان و پیشگامان جنبش های اسلامی به منظوراهتمام بیشتر به مساله فلسطین و قدس در مسیر تلاش برای تحقق پروژه مقاومت و آزادسازی فلسطین است.

“مانوئلمسلم” عضو هیات اسلامی ـ مسیحی حمایت از مقدسات و اسقف کلیسای لاتین غزه همبر اهمیت برگزاری چنین کنفرانس هایی به ویژه درباره شهر قدس و لزوم اجرای مفادبیانیه پایانی آنها تاکید کرد.

وی در سخنانضبط شده خود خاطر نشان کرد که مساله فلسطین و قدس مساله ای قدیمی است که رژیمصهیونیستی هر چقدر هم دست به ایجاد درگیری ها و بحران های ساختگی در منطقه بزند،نمی تواند آنرا از اذهان امت پاک کند؛ هر چند که این رژیم به هر کسی که ساکنفلسطین باشد، از نظر اسرائیل “تروریست” است و هیچ تفاوتی هم میانمسیحیان و مسلمانان قائل نمی شود.

گفتنی است کهکنفرانس استانبول طی روزهای 7 الی 10 ژوئیه جاریه در شهر استانبول ـ ترکیه ـبرگزار می شود و حدود 300 جوان به همراه تعدادی از  فعالان سیاسی، رسانه ای و فرهنگی از کشورهایمختلف جهان در آن شرکت کرده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد