شنبه 21/سپتامبر/2024

جوسازی عباس علیه نوار غزه در دیدار با سیسی

یکشنبه 9-جولای-2017

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروزیکشنبه با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار کرد. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طرفین در ایندیدار پیرامون تحولات فلسطین و تلاش های صورت گرفته برای پیشبرد روند سازش بحث وگفت و گو کردند.
خبرگزاری وفا گزارش داد: عباس و سیسی در جریان ایندیدار که در کاخ ریاست جمهوری صورت گرفت پیرامون پاره ای از مسائل مورد اهتمام و مشترک به بحثو تبادل نظر پرداختند.
عباس در این ملاقات، سیسی را در جریان تلاش هایآمریکا به رهبری دونالد ترامپ جهت برقراری صلح تاریخی میانتشکیلات رام الله و رژیم صهیونیستی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور قرار داد.
رئیس تشکیلات رام الله در این دیدار مدعی شد که رنج و محنت های نوارغزه ناشی از تداوم شکاف داخلی و اقدام حماس به تشکیل کمیته اداری برای مدیریت امورنوار غزه است که هدف وی از این اظهارات جوسازی علیه نوار غزه و بی اثر گذاشتن تفاهمات اخیر حاصله میان رهبران حماس و مصر است.
سفر عباس به مصر پس از انتقاد فتح از قاهره به خاطر استقبال از تعدادی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس و حصول تفاهمات با این رهبران در جهت کاهش حدت و شدت محاصره نوار غزه صورت گرفت.یکی از اهداف عباس از سفر به مصر اطلاع از ماهیت تفاهمات صورت گرفته میان قاهره و حماس است.  
عباس پیش از این دیدار طی اظهاراتی تهدید کرد که دستبه مجازات های مالی جدیدی علیه حماس می زند و این در حالی است که وزارت دارایی تشکیلات رام الله امروز حقوق 37 نماینده پارلمانی این جنبش را قطع کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه دیروز شنبه طی سفری رسمی وارد مصر شد و مورد استقبال “محمد شاکر مرقبی” وزیر برق مصر، “ایمن بدیع” معاون سازمان اطلاعات مصر، جمال شوبکی سفیر فلسطین در مصر و نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب و کادر سفارت فلسطین در قاهره قرار گرفت.





لینک کوتاه:

کپی شد