شنبه 26/اکتبر/2024

حماس: کینه‌توزی و انتقام‌جویی عباس عامل مجازات 2 میلیون نفر در غزه است

دوشنبه 10-جولای-2017

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که «کینه توزی و انتقام جوییمحمود عباس باعث مجازات 2 میلیون شهروند فلسطینی در نوار غزه شده است و تمام گناهآنها، ایستادگی، حمایت از سلاح (مقاومت)، مخالفت با همکاری امنیتی و محکوم کردنخیانتکاران است.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یحیی موسی از رهبران حماس در ریانراهپیمایی باشکوه مردمی در شهر خان یونس در اعتراض با محاصره و اقدامات سختگیرانهمحمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه غزه تصریح کرد که «ملت فلسطین شاهدکوتاهی و ضعف توطئه گران علیه خود است و هدف از تشدید محاصره غزه، خلع سلاح مقاومتاست.»

وی افزود:«در گذشته محاصره غزه به صورت مخفیانه انجام می شد، اما امروزتشکیلات خودگردان به محاصره غزه، به گرسنگی کشاندن ساکنان فقیر آن و محروم کردنآنها از حقوق و مستمری شان افتخار می کند.»

این نماینده پارلمان فلسطین تصریح کرد «آنهایی که دل به شکستن اراده ملتفلسطین بسته اند، به زباله دان تاریخ خواهند پیوست» و ما از ملت فلسطین می خواهیمکه به پایداری و قیام خود در برابر توطئه های طراحی شده  علیه آنها ادامه دهند.

یحیی موسی با تاکید بر اینکه باریکه غزه همچنان تحت اشغال رژیم صهیونیستی قراردارد، تاکید کرد که این رژیم بر اساس قوانین بین المللی مسئولیت تمامی درد و رنج ومحاصره غزه را بر عهده دارد.

وی گزینه راهبردی برای خروج از بحران را وحدت طرف های فلسطینی بر پایه مسئولیتملی و مشارکت دانست و تمامی گروه های ملی را به گفتگوی ملی عمیق به منظور ایجادجبهه ملی گسترده فراخواند و تاکید کرد که این گفتگوها باید بر اساس شکست خوردهبودن گزینه اسلو و محوریت مقاومت در مسیر تعیین سرنوشت ملت فلسطین صورت گیرد.

این رهبر جنبش حماس خاطر نشان کرد که سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف”در انحصار هیچ طرفی نیست و همه طرف های فلسطینی باید برای بازسازی و تبدیل آن بهیک نهاد جامع ملی تلاش کنند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم های فلسطین و پلاکاردهایی در دست گرفتهبودند که در آنها از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته بودند سیاستمحاصره و اعمال فشار خود علیه غزه را متوقف کند. در برخی از این پلاکاردها نوشتهشده بود «عباس نماینده ما نیست؛ چرا که او شریک محاصره غزه است» و «محاصره بایدلغو شود… و قاتل کودکان باید برکنار شود».

گفتنی است که محمود عباس اخیرا اقدامات سختگیرانه ای علیه باریکه غزه اتخاذکرده بود که باعث بروز بحران های انسانی در بخش های بهداشت و برق شده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد