یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اتحادیه جهانی علمای اسلام خواستار قیام برای حمایت از مسجد الاقصی شد

شنبه 15-جولای-2017

اتحادیه جهانی علمایاسلام، اقدام رژیم صهیونیستی به بستن درهای مسجد مبارک الاقصی را به شدت محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین، این اتحادیه با صدور بیانیه ای بستن مسجد الاقصی را یک جنایت خطرناکخواند و این پرسش را مطرح کرد که امت اسلام که در قبال چنین رخدادی خطرناک وجنایتکارانه بی تفاوت مانده اند، کجایند؟
در این بیانیه می خوانیم: آنچه دیروز جمعه رخ داد (بسته شدن درهای مسجد الاقصی) از سال 1969 بی سابقه است، در سال یاد شده اشغالگران صهیونیستمسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند و آنان مجبور به اقامه نماز در خیابان صلاحالدین ایوبی، باب العامود، باب الاسباط و وادی الجوز در قدس شدند.  
در این بیانیه تاکید شدهاست: اگر وضعیت ناگوار و اسفبار کنونی امت اسلام نبود، هرگز صهیونیست ها جرات نمیکردند دست به چنین تجاوزی بزنند.
از سوی دیگر، محی الدین قره داغی دبیرکل این اتحادیه در همین بیانیهدرباره پیامدهای خطرناک و ناگوار بسته شدن مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: اقدام اسرائیل به بستن مسجد الاقصی به هر بهانه ای که صورتگرفته باشد، پذیرفتنی نیست و نمی توان در قبال آن سکوت کرد.
وی از تمامی از گروه های فعال در مسیر تحقق آزادی در جهان و نهادهایجامعه مدنی خواست تا به اینگونه اقدامات که حرمت خانه های خدا؛ به ویژه مسجد الاقصیرا زیر سوال می برد، واکنش شدید نشان دهند و برای حراست از مسجد الاقصی دست به قیام بزنند.
قره داغی تاکید کرد: بسته شدن مسجد الاقصی ایجاب می کند نسبت بهبازگشایی آن تلاش فوری صورت بگیرد.  

لینک کوتاه:

کپی شد