یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اردن: سیطره بر مسجد الاقصی، تهدیدی حیاتی برای این مسجد است

یکشنبه 16-جولای-2017

معاون اول رئیس پارلمان اردن تاکید کرد که مسجد الاقصی باشنیع ترین تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی مواجه است و سیطره این رژیم بر مسجدالاقصی، تهدیدی وجودی برای آن است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خمیس عطیه در گفتگو باالرساله نت اظهار داشت که بستن درهای مسجد الاقصی به روی نمازگزاران، تجاوزی آشکارعلیه سراسر امت اسلامی است.

عطیه خواستار موضع قوی امت اسلامی و عربی برای حمایت ازمسجد الاقصی شد تا دیگر فکر تکرار چنین تجاوزاتی به ذهن دشمن صهیونیستی خطور نکند.

وی تاکید کرد که مسجد الاقصی خط قرمز است و امت اسلامی وعربی با تمامی مشکلات و بحران هایی که دارد، اجازه تعرض به این مکان مقدس را نمیدهد.

این نماینده اردنی تحرک فوری و یکچارچه امت اسلامی و عربی وتحرک در هیات های بین المللی به منظور محکومیت تجاوزات دشمن صهیونیستی و بازداشتناین رژیم از تغییر آثار و نشانه های مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس را خواستار شد.

لازم به ذکر است که دشمن صهیونیستی پس از عملیات استشهادیمسجد الاقصی در روز جمعه گذشته که به شهادت 3 جوان فلسطینی و هلاکت 2 نظامی اینرژیم منجر شد، درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران بسته و برای نخستین بار ازسال 1969 نماز جمعه در این مسجد را نیز لغو کرد که این اقدام تجاوزکارانه با خشمگسترده فلسطینیان و امت اسلامی و عربی همراه بود.

لینک کوتاه:

کپی شد