یکشنبه 27/اکتبر/2024

پایان سفر هیات جهاد اسلامی به مصر

دوشنبه 17-جولای-2017

هیات جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست دکتر رمضان عبد الله شلح به سفر خود بهمصر که به دعوت رسمی قاهره صورت گرفته بود، پایان داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، داود شهاب مسئول دفتر اطلاع رسانی این جنبشدر گفتگوی ویژه با خبرنگار “فلسطین الیوم” خاطر نشان کرد که هیات جهاداسلامی پس از پایان دیدارهای چند روزه اش با مقامات مصری و تشریح تفاهمات صورتگرفته با جنبش حماس توسط مقامات این کشور به هیات جهاد اسلامی، قاهره را ترک کرد.

شهاب خاطر نشان کرد که در دیدارهای هیات جهاد اسلامی با مقامات مصری تفاهماتاخیر میان قاهره و حماس و اوضاع فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فضای مثبتیبر این دیدارها حاکم بود.

وی افزود تماس ها با مسئولان مصری درباره تحولات اوضاع فلسطین ادامه دارد ومصر بر ارائه تسهیلات لازم به نوار غزه در آینده نزدیک تاکید دارد.

مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد درباره اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بردیدار هیات این جنبش با محمد دحلان عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح نیز اظهارداشت که «جنبش جهاد هیچ مانعی برای دیدار با هر کدام از شخصیت های فلسطینی ندارد،اما واقعیت این است که چنین دیداری صورت نگرفته بود.»

وی افزود هیات جهاد بر عمق روابط با مصر و اهتمام خود به امنیت ملی این کشور ومخالفت با هر گونه تعرض به امنیت و آرامش مصر تاکید کرد.

به گفته داود شهاب، هیات جهاد همچنین از تلاش های قاهره برای کاهش درد و رنجساکنان غزه تشکر و ابراز امیدواری کرد که ساکنان این منطقه به زودی اثرات اینتسهیلات و اقدامات مصر را در زمینه کاهش درد و رنج ناشی از محاصره رژیم صهیونیستیعلیه غزه و نیز سیاست های اعمال فشار و گرفتار کردن این منطقه در بحران های حساس، لمسکنند.

لینک کوتاه:

کپی شد