یکشنبه 22/سپتامبر/2024

سفر فرستاده ترامپ به منطقه برای بررسی رخدادهای قدس و مسجد الاقصی

دوشنبه 24-جولای-2017

فرستاده صلح ویژه رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه با هدفبحث و بررسی تنش و درگیری های جاری در قدس و مسجد الاقصی و ایجاد راه حلی برای گیتهای امنیتی نصب شده در ورودی های این مسجد به فلسطین اشغالی سفر می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان هاآرتص، “جیسون گرینبلات” قرار است امروز دوشنبه وارد فلسطین اشغالیشود. هدف از این سفر کاهش تنش ایجاد شده در قدس است و گرینبلات قرار است پس ازپایان سفر، “کوشنر” داماد ترامپ را در جریان نتایج این سفر قرار دهد.

گرینبلات قرار است در جریان این سفر با مسئولان رژیمصهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و تماس هایی نیز با مسئولان اردنی بهمنظور دست یابی به راه حلی برای پایان دادن به وضعیت موجود در قدس و مسجد الاقصیداشته باشد.

دولت آمریکا اخیرا نسبت به اوضاع جاری در قدس ابراز نگرانیکرده و در موضعی جانبدارانه از طرف صهیونیستی، عملیات های مقاومتی فلسطینیان علیهنظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در مسجد الاقصی و شهرک حلمیش در غرب رام الله راکه واکنشی به تشدید تجاوزات علیه این مسجد مبارک بود، محکوم کرد.

شهر قدس از روز 16 ماه جاری شاهد تحرکات و خیزش سراسریفلسطینیان در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و نصب گیت هایامنیتی در ورودی های این مسجد می باشد.

رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش مسجد الاقصی را به رویمسلمانان بسته و حتی اجازه پخش اذان و اقامه نماز در این مسجد را هم نمی دهد کهاین مساله خشم گسترده فلسطینیان و حتی امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان را در پیداشته و موجب برپایی تظاهرات های گسترده و وقوع درگیری های شدید در اراضی اشغالیبه ویژه قدس شده که تاکنون در این درگیری ها دست کم 4 فلسطینی به شهادت رسیده وصدها نفر هم زخمی شده اند.

لازم به ذکر است که صدها نفر از ساکنان قدس برای هشتیمن روزمتوالی در اعتراض به نصب گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی مقابل درهای اینمسجد تحصن کرده و نماز را هم همانجا اقامه می کنند. پلیس رژیم صهیونیستی هر بار بانمازگزاران فلسطینی مقابله کرده و اقدام به سرکوب آنان می کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد