شنبه 21/سپتامبر/2024

دحلان: گذرگاه رفح بازگشایی و نیروگاه برق در غزه احداث می شود

دوشنبه 24-جولای-2017

محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح تاکید کرد که گذرگاهزمینی رفح بین مصر و غزه ماه آگوست آینده بازگشایی می شود و قرار است مبلغ یکمیلیون دلار برای احداث نیروگاه تولید برق در این باریکه تامین شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمد دحلان در گفتگو باخبرگزاری آمریکایی “آسوشیتد پرس” اظهار داشت که توافقاتش با یحیی سنواررهبر حماس در نوار غزه موجب تشکیل ائتلافی بی سابقه بین رهبران جنبش فتح و حماس دراراضی اشغالی فلسطین شده است.

این خبرگزاری اشاره کرد که دحلان و سنوار هر دو با هم درخیابان های اردوگاه خان یونس بزرگ شده اند و بعدها یکی به جنبش فتح و دیگری بهعضویت جنبش حماس درآمد.

دحلان در گفتگو با آسوشیتد پرس خاطر نشان کرد که زمان آنرسیده بود تا از غزه خارج شویم و هر دو طرف ( فتح و حماس) از رقابت های غیر سالمگذشته درس و تجربه گرفته اند.

خبرگزاری مذکور اشاره کرد که توافق صورت گرفته میان دحلان وسنوار که مورد حمایت مصر و امارات هم هست، در مراحل اولیه خود قرار دارد و آنگونهکه پیداست این توافق به نفع تمامی طرف ها خواهد بود.

آسوشیتد پرس عنوان کرد که بازگشایی گذرگاه ها و احیا وشکوفایی اقتصاد غزه از جمله اهداف توافق حماس و دحلان است.

دحلان نیز خاطر نشان کرد که هدف از توافقات صورت گرفته،احیای موسسات و نهادهای فلسطینی است که از زمان ایجاد دودستگی در فلسطین در سال2007 تعطیل شده اند و این توافق تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی و آغاز به کار مجددپارلمان فلسطین را نیز شامل می شود.

 

لینک کوتاه:

کپی شد