شنبه 21/سپتامبر/2024

5 شهید و 1090 مجروح از آغاز درگیری ها در حمایت از مسجد الاقصی

سه‌شنبه 25-جولای-2017

آمار و گزارش های هلال احمر فلسطین حاکی از شهادت 5 فلسطینیو زخمی شدن 1090 نفر دیگر از آغاز درگیری های در قدس و مسجد الاقصی در چهاردهم ماهجاری است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هلال احمر فلسطین دربیانیه ای تصریح کرد که تیم های امدادرسانی این سازمان در کرانه باختری و قدس گفتهاند که تاکنون 5 فلسطینی شهید شده و به 1090 مجروح فلسطینی هم امدادرسانی کردهاند.

بر اساس این آمار، از مجموع این 5 شهید، 2 نفر در شهرک ابودیس، دو نفر در منطقه راس العامود و طور و یک نفر هم در طوباس به شهادت رسیده اند.

همچنین 29 نفر از مجروحان به ضرب گلوله جنگی زخمی شده اندکه حالی برخی از آن ها وخیم است و 374 نفر هم به ضرب گلوله ساچمه ای زخمی شده اندکه 91 نفر به بیمارستان منتقل شده اند. 471 نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آوردچار خفگی شده اند که 34 نفر از آن ها راهی بیمارستان شده اند. 216 نفر هم هدف ضربو شتم قرار گرفته یا دچار سوختگی شده و یا توسط خودروها و گشتی های اشغالگرانصهیونیست زیر گرفته شده اند که از این تعداد هم 54 نفر در بیمارستان بستری شدهاند.

هلال احمر فلسطین بیان کرد که تنها در قدس اشغالی 376 نفررا مداوا کرده است که یکی از آن ها به ضرب گلوله جنگی زخمی شده و 193 نفر هم بهضرب گلوله ساچمه ای مجروح شده اند که 75 نفر از آن ها به بیمارستان انتقالداده  شده اند. همچنین 14 نفر هم بر اثراستنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده و 168 نفر هم یا هدف ضرب و شتم قرار گرفته، یابا خودرو زیرگرفته شده اند و یا از مکان های مرتفع به پایین سقوط کرده اند که ازاین تعداد هم 49 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

رژیم صهیونیستی این هفته نیز اجازه اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی را نداد و نمازگزارانی را هم که برای اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی درقدس و به ویژه اطراف مسجد الاقصی جمع شده بودند را سرکوب کرد که طی آن 3 نفر شهیدو صدها نفر هم زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی اقدام به نصب گیت های امنیتی در ورودی هایمسجد الاقصی کرده تا اینگونه کنترل و سیطره کامل این مسجد را به دست بگیرد ومقدمات یهودی سازی مسجد را فراهم آورد اما نمازگزاران فلسطینی به هیچ وجه حاضر بهورود به مسجد الاقصی از طریق این گیت های امنیتی صهیونیستی نیستند و بر برداشتهشدن آن اصرار دارند و همین مساله زمینه ساز درگیری های شدید در قدس اشغالی برایدومین هفته متوالی شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد