جمعه 20/سپتامبر/2024

جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تحولات قدس

سه‌شنبه 25-جولای-2017

شورای امنیت سازمان ملل متحد سه شنبه جلسه ای را به منظور بررسی حوادث وتحولات جاری در قدس اشغالی برگزار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، “ریاضمنصور” نماینده فلسطین در سازمان ملل در سخنرانی خود در این جلسه شورای امنیتتاکید کرد که رژیم صهیونیستی سعی در تبدیل منازعه به یک جنگ دینی را دارد و شورایامنیت باید تصمیمات لازم درباره بحرانی را که این رژیم با اقدامات خود در مسجدالاقصی به آن دامن زده است، اتخاذ کند.

وی در ادامه سخنانش اسرائیل را مسئول حوادث جاری در قدس دانست و تاکید کرد کهاین رژیم با تلاش های خود برای تحمیل واقعیت های موجود، عامل اصلی وخامت اوضاع درقدس است و در عین حال، سیاست های تبعیض آمیز؛ به ویژه در عرصه دینی اتخاذ می کند.

منصور همچنین به تشریح تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان قدس پرداخت و تاکیدکرد که ساکنان این شهر به خاطر اقدامات این رژیم، با مشکلات متعددی مواجه هستند و ایندر حالی است که شهر قدس از خارج و داخل با شهرک های صهیونیستی محاصره شده است.

از سوی دیگر، نیکولای ملادینوف فرستاده سازمان ملل متحد در منطقه خاورمیانه همتاکید کرد که تحولات جاری در قدس خطر تبدیل منازعه به یک جنگ دینی را در بر دارد ونیم قرن اشغالگری اسرائیل خسارت های زیادی به فلسطینیان و اسرائیلی ها وارد کردهاست و باعث کشته شدن هزاران نفر شده است.

وی بر لزوم بازگشت اوضاع قدس به روال سابق تاکید کرد و از رژیم صهیونیستیخواست با توجه به نقش تاریخی اردن در مساله فلسطین، به تماس های خود با این کشورادامه دهد.

ملادینوف با اشاره به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس تصریحکرد که این اقدامات فرصت های تشکیل کشور فلسطین را تضعیف می کند و از سوی دیگر،فلسطینیان نگران هویت دینی خود هستند و اسرائیل باید به تعهدات بین المللی خودپایبند باشد و از خشونت و تنش دوری کند. 

لینک کوتاه:

کپی شد