یکشنبه 22/سپتامبر/2024

بازگشت کارکنان سفارت اسرائیل در اردن به تل آویو

سه‌شنبه 25-جولای-2017

سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی از بازگشت کارکنان سفارت رژیمصهیونیستی در امان از جمله افسر قاتل دو شهروند اردنی به تل آویو خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اوویر جندلمن شامگاهدیروز دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که اعضای سفارت رژیم صهیونیستی دراردن پس از تماس ها و رایزنی میان مقامات دو طرف در امنیت و سلامت به تل آویوبازگشته اند.

این در حالی است که شبکه های دوم و دهم تلویزیون رژیمصهیونیستی اعلام کرده بودند که رژیم صهیونیستی با برداشتن گیت های امنیتی در ورودیهای مسجد الاقصی در مقابل آزادی کارمند سفارت این رژیم در امان که دو شهروند اردنیرا به قتل رسانده، موافقت کرده است.

در همین راستا، عبدالله دوم پادشاه اردن نیز در گفتگویتلفنی با بنیامین نتانیاهو خواستار اتخاذ تدابیری فوری برای حل بحران قدس و مسجدالاقصی شده بود.

لازم به ذکر است که در حمله شامگاه روز یکشنبه به سفارترژیم صهیونیستی در امان ـ پایتخت اردن ـ دو اردنی کشته شده و یک اسرائیلی هم زخمیشد. ماجرا از این قرار بود که نوجوانی اردن با سلاح سرد به یک افسر صهیونیستی درسفارت اسرائیل در امان حمله کرده و او را مجروح کرد و این نوجوان در نهایت به ضربگلوله افسر صهیونیستی کشته شد. همچنین در جریان این تیراندازی ها یک شهروند اردنیدیگر که در محل حضور داشت هدف قرار گرفت و کشته شد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد