شنبه 21/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی پادشاه اردن و ترامپ برای بررسی آخرین تحولات مسجدالاقصی

شنبه 29-جولای-2017

پادشاه اردن روز گذشته تلفنی آخرین تحولات قدس و مسجد الاقصی را با دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا بررسی کرد. هرچند گفته می شود که این گفتگوی تلفنی برای بررسی تحولاتمسجد الاقصی بوده است، اما ظاهرا محور اصلی این گفتگو تنش در روابط اردن و رژیمصهیونیستی در پی حادثه سفارت این رژیم در امان می باشد که به کشته شدن دو شهرونداردنی انجامید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبدالله دوم پادشاه اردناز تلاش های ترامپ برای آرام سازی اوضاع و پایان دادن به تنش و درگیری ها در قدستقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین بر اهمیت همکاری برای جلوگیری از تکرار چنینحوادثی و حفظ وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مسجد الاقصی تاکید کرد.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی پس از دو هفته تنش و درگیری درقدس و مسجد الاقصی، سرانجام در برابر پایداری فلسطینیان و اصرار آنان بر تحصنمقابل درهای مسجد الاقصی تسلیم شد و ناچار به برداشتن گیت های امنیتی و برچیدندوربین های نظارتی شد و بدین گونه پیروزی بزرگ دیگری برای ملت فلسطین ثبت شد. اینرژیم روز گذشته برای نخستین بار طی سال های گذشته درهای مسجد الاقصی را نیز به رویتمامی فلسطینیان بدون محدودیت سنی بازگشایی کرد که در پی آن ده ها هزار فلسطینیوارد مسجد الاقصی شده و سجده شکر به جای آوردند.

لینک کوتاه:

کپی شد