یکشنبه 22/سپتامبر/2024

55 نماینده اردنی خواستار اخراج سفیر اسرائیل از امان شدند

شنبه 29-جولای-2017

55 نمایندهپارلمان اردن با امضای یادداشتی از دولت اردن درخواست کردند سفارت رژیم صهیونیستیدر امان را بسته و ضمن اخراج سفیر این رژیم، سفیر اردن در تل آویو را نیزفراخواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تامر بینو یکی از نمایندگانپارلمان اردن که این یادداشت را به امضا رسانده است، در گفتگو  با خبرگزاری “اسپوتنیک” اظهار داشتکه متاسفانه اقدامات عملی نمایندگان اردنی در جلسات گذشته در حد افعال و گفته های آناننبوده است.

بینو از نمایندگان پارلمان اردن دعوت کرد صرفا به اظهار نظراکتفا نکنند و با اقدامات عملی جانبداری از مسائل ملی اردن را نشان دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که شمار امضا کنندگان این یادداشتافزایش یابد، زیرا این یادداشت اواخر هفته گذشته که بسیاری از نمایندگان در امانحضور نداشتند، تهیه شده است.

این نماینده اردنی خاطر نشان کرد که نمایندگان پارلمان اردندر حال گفتگو و رایزنی بر سر تعیین زمان اجرای خواسته خود مبنی بر اخراج سفیراسرائیل از امان و احضار سفیر اردن از تل آویو هستند. وی اشاره کرد که تعیین جدولزمانی برای تحقق این خواسته ها اقدامی شایسته و جالب است.

لازم به ذکر است که جرقه تنش میان اردن و رژیم صهیونیستینخست از حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی و تعطیلی این مسجدبه روی نمازگزاران فلسطینی زده شد و سپس با حادثه سفارت اسرائیل در امان که بهکشته شدن 2 شهروند اردنی منجر شد، تشدید شد.

لینک کوتاه:

کپی شد