یکشنبه 22/سپتامبر/2024

انتشار نام و عکس محافظ اسرائیلی قاتل دو شهروند اردنی

دوشنبه 31-جولای-2017

یک روزنامه اردنی از نام و عکس نیروی امنیتی سفارت رژیمصهیونیستی در امان که هفته گذشته دو شهروند اردنی را به قتل رساند، پرده برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه کارتشناسایی ویژه شخصیت های دیپلماتیک که وزارت خارجه اردن آن را صادر کرده، منتشرکرده است. نام کامل این نیروی امنیتی سفارت اسرائیل “زیو حای مردخایمویال” است.

این نیروی امنیتی اسرائیلی روز یکشنبه هفته گذشته برابر با23 جولای پس از اینکه از سوی یک نوجوان اردنی با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته وجراحت هایی سطحی برداشت، به سمت این نوجوان تیراندازی کرده و او را به شهادترساند. همچنین پزشکی اردنی نیز که در محل حضور داشت هدف گلوله قرار گرفته و کشتهشد.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روزدوشنبه گذشته از بازگشت تمامی کارکنان سفارت اسرائیل در امان به فلسطین اشغالی خبرداد. نیروی امنیتی که دو شهروند اردنی را نیز به قتل رسانده بود، به همراه با دیگرکارکنان سفارت به تل آویو بازگشت.

این جنایت خشم مردم و مقامات اردنی را به همراه داشته است وضمن برگزاری تظاهرات های گسترده در شهرهای اردن در محکومیت این جنایت، 75 نفر ازنمایندگان پارلمان اردن نیز با امضای طوماری خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل در امان،اخراج سفیر این رژیم و بازگشت سفیر اردن در تل آویو به امان شده اند.

در همین حال، یک منبع سیاسی صهیونیستی گفته است که اقدامروزنامه اردنی به انتشار نام و عکس این نیروی امنیتی اسرائیلی با هدف تشدید تنش واختلافات صورت می گیرد تا اسرائیل مجبور به محاکمه وی شود.

لازم به ذکر است که برخی منابع گفته بودند که اردن و رژیمصهیونیستی پس از این حادثه توافق کرده اند که در مقابل بازگشت نیروی امنیتیاسرائیلی به تل آویو، این رژیم تمامی گیت های امنیتی نصب شده در ورودی های مسجدالاقصی و محدودیت ها و تدابیر امنیتی اتخاذ شده در شهر قدس را لغو کرده و اوضاعحاکم بر قدس را به قبل از 14 جولای بازگرداند. چند روز پس از این حادثه رژیمصهیونیستی گیت های امنیتی را برداشته و مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینیپس از دو هفته تعطیلی بازگشایی کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد