جمعه 20/سپتامبر/2024

تلاش رژیم صهیونیستی برای عضویت در شورای امنیت

شنبه 5-آگوست-2017

رژیم صهیونیستی به تلاش های خود برای کسب یکی از کرسی های شورای امنیت سازمانملل متحد ادامه می دهد و در مقابل، اتحادیه عرب هم تلاش دارد مانع از تحقق اینرویای تل آویو در جریان انتخابات ژوئن سال 2018 شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری”واللا”، رژیم صهیونیستی طی ماه های گذشته کمک های خود به سازمان مللمتحد را از 11.7 میلیون دلار به 1.7 میلیون دلار کاهش داده است و به عبارت دیگر میتوان گفت که این کمک ها در سال گذشته 4 برابر میزان فعلی آن بود.

واللا اعلام کرده است که نمایندگان رسمی اتحادیه عرب طی هفته های اخیر بهکشورهای مختلف جهان سفر کرده و از آنها خواسته اند نشستی را برای بررسی مسالهنامزدی رژیم صهیونیستی برای کسب یکی از کرسی های شورای امنیت و عدم حمایت از اینمساله برگزار کنند.

این پایگاه صهیونیستی خاطر نشان کرده است که تل آویو نگران این مساله است وتلاش هایی را برای مقابله با این اقدام اتحادیه عرب آغاز کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که اسرائیل تنها طرفی در خاورمیانه است که هرگزعضو شورای امنیت که مهمترین و بانفوذترین نهاد سازمان ملل است، نبوده است و این درحالی است که تنها طرف برخوردار از اختیارات و قدرت اعمال تحریم یا موافقت بااستفاده از قدرت نظامی است.

گفتنی است که شورای امنیت 15 عضو دارد که 5 عضو آن؛ آمریکا، روسیه، چین،فرانسه و انگلیس اعضای دائم و 10 عضو دیگر اعضای موقت (برای 2 سال) هستند. رژیمصهیونیستی از سال 2000 از تصمیم خود برای عضویت در شورای امنیت طی سال های 2018 و2019 خبر داده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد