شنبه 21/سپتامبر/2024

طرح گرافیتی بانکسی هنرمند انگلیسی بر روی دیوار نژادپرستانه حائل

شنبه 5-آگوست-2017

طرح گرافیتی زیبای “بانکسی” هنرمند سرشناسانگلیسی بر روی دیوار نژادپرستانه حائل در بیت لحم فلسطینیان ساکن این شهر راغافلگیر کرد. این هنرمند مشهور دو تصویر از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برروی این دیوار نقاشی کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در طرح نخست ترامپ یکیاز برج های مراقبت رژیم صهیونیستی چسبیده به دیوار نژاد پرستانه را در آغوش گرفتهو در طرح دوم در حالی دیده می شود که خطاب به این دیوار می گوید: به زودی برادریبرایت می سازم.

وسام سلسع مدیر هتل “The Walled Off Hotel  در شهر بیت لحم کهبه عربی یعنی “هتل محصور شده با دیوارها” و “بانکسی” هنرمندسرشناس انگلیسی طراحی داخلی آن را انجام داده است، از اظهار نظر در مورد این طرحهای گرافیتی خودداری کرد.

هتل مذکور در ماه مارس گذشته افتتاح شد. این هتل مشرف بهدیوار نژادپرستانه حائل است و تعدادی از نقاشی های بانکسی که بیانگر رنج و محنتهای فلسطینیان به سبب دیوار نژادپرستانه و تجاوزات رژیم صهیونیستی است، در این هتلنگه داری می شود.

از زمان ساخت دیوار نژادپرستانه، هنرمندان فلسطینی و خارجیزیادی اقدام به نقاشی و ایجاد طرح های گرافیتی بر روی این دیوار کرده اند و بدینگونه اعتراض خود نسبت به ساخت این دیوار نژاد پرستانه را نشان داده اند.

“بانکسی” یک هنرمند معروف انگلیسی است اماابهامات زیادی مورد هویت اصلی او وجود دارد. گفته می شود که اسم او “روبرتبانکسی” است و در سال 1974 به دنیا آمده است.

شهرت او به خاطر نقاشی ها و طرح های گرافیتی غیر منتظره استکه در نقاط مختلف جهان از جمله کرانه باختری و بر روی دیوار نژاد پرستانه و حتی درنوار غزه ترسیم کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد