چهارشنبه 23/اکتبر/2024

بازگشت روابط ایران و حماس به روال سابق / هنیه به زودی به تهران می آید

یکشنبه 6-آگوست-2017

نماینده جنبشمقاومت اسلامی “حماس” در لبنان از سفر “اسماعیل هنیه” رئیسدفتر سیاسی این جنبش به تهران در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد که روابط ایرانو حماس به روال سابق بازگشته است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، علی برکه نماینده حماس در لبنان در گفتگوی ویژه با روزنامه”دنیا الوطن” تاکید کرد:«اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به زودی و بهمحض آغاز سفرهای خارجی اش و خروج از باریکه غزه، به تهران سفر می کند.»

برکه تصریحکرد که روابط حماس و ایران همانند گذشته قوی و مستحکم شده است و طرفین بر کنارگذاشتناختلافات گذشته و نگاه به آینده توافق کرده اند و به دنبال همکاری با یکدیگر بر اساسمنافع مشترک دو طرف و مساله فلسطین هستند.

وی افزود سفر کنونیهیات حماس به تهران که به دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از اسماعیلهنیه برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی صورت گرفت، آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

این رهبر حماسخاطر نشان کرد که سفر هیات حماس بیانگر بازگشت روابط دو طرف به وضعیت 6 سال قبل استو امیدواریم این روابط طبق منافع دو طرف ایرانی و فلسطینی و به ویژه در پرتو اوضاعجاری در فلسطین و توطئه ها برای نابودی مساله فلسطین، بهتر و محکم تر هم شود.

وی افزود ایرانموفقیت و پایداری مقاومت فلسطین را مساله ای حیاتی برای خود می داند و حماس نیز میداند که روابط با ایران مقاومت را قوی تر می کند به ویژه اینکه ایران تنها کشوری استکه با مال و سلاح به مقاومت کمک می کند.

گفتنی است که “پس از 6 سال سردی روابط میان ایران و حماس، هیاتی از این جنبش از چند روز پیش بهایران سفر کرده است تا در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران شرکت کند.هفته گذشته نیز تعدادی از رهبران حماس در بیروت با آقای حسین امیر عبد اللهیاندستار ویژه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل دیدار ودرباره برخی مسائل مهم گفتگو کرده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد