یکشنبه 22/سپتامبر/2024

موضع جمهوری اسلامی در خصوص فلسطين اصولی و غير قابل تغيير می باشد

دوشنبه 7-آگوست-2017

دكتر ظريف وزير امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با هيات جنبش مقاومت اسلامی حماس كه به مناسبت مراسم تحليف ریاست جمهوری اسلامی ایران در تهران بسر می برد، ملاقات و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وزیر امور خارجه ایران، بر حمايت جمهوری اسلامی ايران از آرمان فلسطين و مقاومت تاكيد كرد و اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی در خصوص فلسطين اصولی و غير قابل تغيير می باشد.

وزیر امور خارجه ایران ضمنخوش آمد گویی به هیات رهبران حماس، بر اهمیت مساله فلسطین در سیاست خارجی ایران ولزوم ارتباط با گروه های مقاومت فلسطین و در راس آنها جنبش حماس تاکید کرد.

ظریف خاطر نشان کرد که موضعجمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین ثابت و غیر قابل تغییر است و این حمایتها دستخوش تغییر و تحول نخواهد شد و تهران بر اساس این موضع ثابت خود، به حمایت ازملت فلسطین و مقاومت آن ادامه خواهد داد.

وی افزود ما آماده کنارگذاشتن اختلافات در راه حمایت از فلسطین و ملت فلسطین و تحقق وحدت امت اسلامیهستیم.

عزت رشق رئیس هیات اعزامیحماس به تهران نیز از جمهوری اسلامی ایران به خاطر مواضع حمایت آمیزش از فلسطینیها و آرمان و مقاومت فلسطین قدردانی و تاکید کرد که این جنبش همواره سعی در ارتباطبا تمامی طرف های امت اسلامی و طوایف و قومیت های مختلف آن دارد.

رشق خاطر نشان کرد که علاقهحماس به برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران ناشی از اهمیتی است که این جنبش بهارتباط با تمامی طرف های امت اسلامی در راه خدمت به مساله فلسطین به عنوان مسالهمحوری امت است.

وی افزود حماس به لزوم وحدتجهان اسلام و کنار گذاشتن اختلافات و هدایت توانمندی های امت به سمت مقابله بادشمن مشترک تمامی طرف ها که همان رژیم صهیونیستی است، اعتقاد راسخ دارد.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد که این جنبش در روابط خارجی خود بر اساس معیار حمایت از آرمان فلسطین ومقابله با رژیم اشغالگر قدس حرکت می کند و بر همین اساس، از حمایت های تمامی طرفهای امت اسلامی استقبال می کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم وحدتمیان مسلمانان، آنرا رمز موفقیت در برابر تمامی چالش های موجود دانست و گفت همهکشورهای عربی و اسلامی باید به نقش اساسی خود در حمایت از مقاومت فلسطین در راهاخراج اشغالگران صهیونیست از فلسطین عمل کنند؛ چرا که این مساله باعث تحقق منافععالی تمامی این کشورها و آینده آنها و نیز منافع و آینده منطقه می شود.

رشق با اشاره به حوادث اخیرمسجد مبارک الاقصی و تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی به این مسجد، تاکید کرد کهپیروزی ساکنان قدس در سایه وحدت و پایداری محقق شد و آنها رژیم صهیونیستی را مجبوربه بازگرداندن اوضاع این مسجد به قبل از تاریخ 14 ژوئیه کرد و به حول و قوه الهیبا کمک امت، آنها را از قدس و فلسطین بیرون خواهند راند.

رهبران حماس و مقامات وزارتخارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر باز کردن صفحه جدید در روابط دو جانبهبه منظور مقابله با دشمن مشترک و حمایت از فلسطین و مسجد الاقصی و مقاومت تاکیدکردند.

لینک کوتاه:

کپی شد