پنج شنبه 17/اکتبر/2024

یدیعوت: طرح قسام اقدامی بی سابقه و دراماتیک برای تغییر حاکمیت غزه است

جمعه 11-آگوست-2017

روزنامه عبری زبانیدیعوت احرونوت در واکنش به طرح گران های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبشمقاومت اسلامی “حماس” در زمینه تعامل با اوضاع غیرانسانی باریکه غزه گفتکه قسام در حال ارائه طرحی دراماتیک و بی سابقه برای تغییر حاکمیت در نوار غزه ازسال 2007 تاکنون است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه صهیونیستی خاطر نشان کرد که این طرح در نهایت به برقراریحکومت نظامی در نوار غزه و ایجاد خلأ در عرصه اداره مدنی در این منطقه می انجامدکه بیش از یک میلیون و 500 هزار فلسطینی در آنجا زندگی می کنند.

بر اساس اینطرح، این خلأ مدنی توسط عناصر پلیس رژیم صهیونیستی پر خواهد شد و در نهایت گردانهای قسام و شاخه های نظامی دیگر گروه های فلسطینی را به سمت پر کردن خلأ ایجاد شدهتوسط پلیس فلسطین و استقرار و سیطره امنیتی بر نوار غزه سوق خواهد داد.

روزنامه مذکورهشدار داد که این طرح ممکن است به رویارویی نظامی با اسرائیل منتهی شود هر چند طرفهای منطقه ای و عربی اجازه چنین چیزی را نمی دهند.

یدیعوت احرونوتهمچنین تاکید کرد که طرح قسام سعی در وادار کردن کشورهای عربی به ساماندهی بهاوضاع معیشتی دشوار باریکه غزه و یا اعمال فشار گسترده بر محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان برای لغو مجازات های اعمال شده علیه باریکه غزه دارد تا جلوی وقوع جنگی دیگردر این منطقه گرفته شود. 

لازم به ذکر است که یک رهبر آگاه جنبش مقاومت اسلامی “حماس” دیروزچهارشنبه اعلام کرد که فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبشمقاومت اسلامی “حماس” طرح 4 ماده ای را به رهبران سیاسی این جنبش برایساماندهی به اوضاع انسانی نابسامان باریکه غزه ارائه داده اند که «خلاصه این طرحایجاد خلأ سیاسی و امنیتی در غزه به منظور وقوع هر گونه سناریوی احتمالی؛ از جملهوقوع جنگ با رژیم صهیونیستی است.»

این طرح 4 بند دارد که مهمترین آنها ایجاد خلأ سیاسی و امنیتی در غزه است؛ چراکه در حال حاضر تمامی مسئولیت های اداره نوار غزه بر عهده این جنبش است. این مسئولجنبش حماس تصریح کرد که «نیروهای پلیس (شهری) حماس نیز خدماتی را که این نهاد بایدبر عهده بگیرد، ارائه می دهند و برخی موسسات محلی هم امور خدماتی شهروندان راادامه می کنند.»

وی افزود گردان های قسام و شاخه های نظامی گروه های مقاومت در نوار غزه مامورکنترل اوضاع امنیتی میدانی خواهند بود و سرویس های امنیتی وزارت کشور فلسطین تنهامسئول اداره امور مدنی خواهند بود. 

لینک کوتاه:

کپی شد