جمعه 20/سپتامبر/2024

شهرک نشینان یهودی از ترس وقوع جنگ خواستار کاهش محاصره غزه شدند

یکشنبه 13-آگوست-2017

شهرک نشینان یهودی ساکن شهرک های همجوار باریکه غزه در نامهای به آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از او خواسته اند برای کاهش محاصرهنوار غزه تلاش کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رادیو ارتشرژیم صهیونیستی، شهرک نشینان صهیونیست از لیبرمن خواسته اند جهت جلوگیری از وقوعجنگی دیگر، به ساکنان باریکه غزه کمک کرده و محاصره این منطقه را کاهش دهد.

یهودیان ساکن شهرک “شاعر هنیگب” گفته اند که راهکاریبرای بکارگیری مجدد کارگران فلسطینی ساکن غزه و احداث نیروگاه تولید برق به منظورتامین برق مورد نیاز باریکه غزه دارند.

این در حالی است که سازمان ملل گفته که اسرائیل و تشکیلاتخودگردان فلسطین به مسئولیت های خود در رابطه با حمایت از ساکنان نوار غزه و حقوقآنان پایبند نبوده اند. این سازمان نسبت به اوضاع نابسامان انسانی باریکه غزهابراز نگرانی کرده است.

“استیون دوجاریک” سخنگوی دبیر کل سازمان مللاظهار داشت که بحران های موجود در باریکه غزه بیش از دو میلیون فلسطینی را از برق،خدمات بهداشتی و سلامت و آب شرب و پاکیزه محروم کرده است. وی گفته که اسرائیل بهعنوان یک قدرت اشغالگر به موجب قوانین و معاهدات بین المللی مسئول تامین رفاه وآسایش ساکنان این منطقه است.

دوجاریک اشاره کرد که محاصره نوار غزه و تعطیلی گذرگاه هایاین باریکه تاثیرات و پیامدهای منفی و ناگواری بر ساکنان آن گذاشته شده است و هرچهزودتر باید این محاصره برداشته شود.

لینک کوتاه:

کپی شد