جمعه 20/سپتامبر/2024

طرح نتانیاهو برای اعلام جنگ بدون جلب موافقت دولت صهیونیستی

یکشنبه 13-آگوست-2017

نخست وزیررژیم صهیونیستی طرحی را برای تعدیل قوانین این رژیم پیشنهاد داد که به ویاجازه اعلام جنگ بدون جلب موافقت دولت صهیونیستی یا انجام عملیات نظامی که میتواند منجر به جنگ شود، می دهد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، پیش نویس این قانونپس از تابستان جاری به کنست ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر،هیات دولت صهیونیستی دو ماه قبل با طرحی برای اصلاح قوانین این رژیم موافقت کردند کهبه کابینه امنیتی این رژیم اجازه اعلام جنگ یا اجرای عملیات نظامی را می دهد  که می تواند منجر به جنگ شود.

شبکه 2تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به نظر می رسد دلیل حمایت نتانیاهو از اینقانون حادثه دراماتیکی است که 7 سال قبل اتفاق افتاد و زمانی که نتانیاهو به عنواننخست وزیر به ایهود باراک وزیر جنگ وقت دستور داد نیروهای خود را برای انجامعملیاتی مشخص آماده کند، گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش و مائیر داگان رئیسوقت موساد با این دستور وی مخالفت کرده و آنرا اقدامی غیرقانونی دانستند که میتوانست منجر به وقوع جنگ شود.

گفتنی است کهبنیامین نتانیاهو این روزها به خاطر پرونده های فساد مالی، کلاهبرداری و رشوهخواری تشکیل شده علیه خود به شدت تحت فشار افکار عمومی صهیونیست ها قرار دارد واحتمال دارد برای فرار از این فشارها اقدام به آغاز جنگ جدید علیه نوار غزه کند. 

لینک کوتاه:

کپی شد