سه شنبه 24/سپتامبر/2024

یک مسئول امنیتی صهیونیستی: ما باید بدون مجوز دولت جنگ را آغاز کنیم

دوشنبه 14-آگوست-2017

رئیس سازمانامنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طرح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیمبرای تصویب قانونی که به کابینه امنیتی اجازه آغاز جنگ بدون موافقت دولت صهیونیستیرا می دهد، اقدامی شجاعت آمیز است و بهتر است که کابینه امنیتی درباره جنگ تصمیمگیری کند و نه کل دولت.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، “یاکوفعمیدرور” در واکنش به انتشار اخباری درباره طرح نتانیاهو برای تصویب قانونیکه به کابینه امنیتی اجازه تصمیم گیری درباره آغاز جنگ بدون نیاز به موافقت دولتصهیونیستی اظهار داشت که «نباید چوب لای چرخ دولت کرد. بهترین نهادی که می توانددرباره جنگ تصمیم گیری کند، کابینه امنیتی است که جلسات محرمانه برگزار می کند و افزونبر آن، افسران ارتش جرأت بیان خواسته های قلبی خود را دارند.»

عمیدرور کهدوره مسئولیت وی امروز دوشنبه به پایان رسید، در گفتگو با رادیو 103 اف ام تصریحکرد که تصمیم نتانیاهو برای تکیه کردن به کابینه امنیتی برای تصمیم گیری دربارهجنگ، قانونی عالی برای دور شدن از مسائل قضایی مرتبط با جنگ است.

وی افزود درصورت موفقیت نتانیاهو در به تصویب رساندن قانون مد نظر خود، دیگر مجبور به تصمیمگیری از طریق دولت نخواهد بود، بلکه تنها با تصمیم کابینه امنیتی تصمیم گیری خواهدکرد.

عمیدرور خاطرنشان کرد که دنیا تغییر کرده است و ما باید به شکل بهتری خود را برای این دورهآماده کنیم و تصمیمات مربوط به جنگ را از طریق کابینه امنیتی که تشکیلات کوچک تریدارد، اتخاذ کنیم.

وی تاکید کردکه «جنگ آتی چه با حمله ما به دشمنان و چه با تصمیم کابینه برای آغاز جنگ، شروعخواهد شد.» 

لینک کوتاه:

کپی شد