جمعه 20/سپتامبر/2024

تحولات منطقه به نفع ما نیست/ایران پس از توافق هسته ای قوی تر شده است

دوشنبه 14-آگوست-2017

رئیس سازمان اسرائیلی موساد ضمن اشاره به اینکه تحولاتمنطقه به مصلحت این رژیم نیست، تاکید کرد که ایران پس از توافق هسته ای قدرتمندترشده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبریعبری زبان “والا”، “یوسی کوهن” در جلسه هفتگی دولت رژیمصهیونیستی اظهار داشت که علاوه بر ایران و حزب الله، قدرت هایی از سرتاسر جهان قصدحضور در منطقه را دارند و ماموریت اصلی ما توقف این طرف ها است.

یک مسئول ارشد رژیم صهیونیستی که در این جلسه حضور داشت،عنوان کرد که موضوع ایران در راس برنامه های این جلسه بود.

کوهن خاطر نشان کرد که آمریکا بیشترین نقش را در تببینسیاست های خاورمیانه دارد و اسرائیل و دولت دونالد ترامپ باید از این فرصت نهایتبهره را ببرند.

وی در ادامه به توافق آتش بس در جنوب سوریه که ماه گذشتهآمریکا و روسیه آن را اعلام کردند، اشاره و تاکید کرد که  اسرائیل خواستار عقب نشینی ایران و نیروهای نزدیکبه آن از منطقه است که این خواسته پذیرفته نشده است.

یوسی کوهن اظهار داشت که اسرائیل به تلاش های خود برایتغییر بندهای این توافقنامه ادامه می دهد اما تا این لحظه آمریکا خواسته هایاسرائیل در مورد آتش بس در جنوب سوریه را مد نظر قرار نداده است.

مخالفت شدید نتانیاهو با حضور ایران در سوریه

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی شبکه هفتم تلویزیون رژیمصهیونیستی بیان کرد که بنیامین نتانیاهو شامگاه دیروز یکشنبه در سخنانی در شهر اشغالیاسدود به بررسی موضوع حضور ایران و نیروهای نزدیک به آن در سوریه پرداخته است.

نتانیاهو در این باره افزود که ما امروز گزارشی را از رئیسموساد در مورد چالش های امنیتی پیش رو دریافت کردیم و به طور خلاصه می توان گفت که”داعش از سوریه خارج شده و ایران به راحتی جای آن را گرفته است و ما به طورویژه در مورد سوریه سخن می گوییم.”

وی تاکید کرد که سیاست ما واضح است و ما کاملا با هرگونهحضور ایران و نیروهای نزدیک به آن به ویژه حزب الله لبنان در سوریه مخالف هستیم واز هیچ تلاش و اقدامی برای حفظ امنیت اسرائیل دریغ نمی کنیم.

لینک کوتاه:

کپی شد