شنبه 21/سپتامبر/2024

اسرائیل در صدور مجوز انتقال بیماران غزه به خارج تاخیر ایجاد می کند

دوشنبه 14-آگوست-2017

سازمان بهداشتجهانی اعلام کرد که “دایره هماهنگی و ارتباط اسرائیل” نزدیک به نیمی ازدرخواست ها برای دریافت مجوز خروج از باریکه غزه و مراجعه به بیمارستان های اینرژیم را به تاخیر می اندازد و با این کار باعث جان باختن بسیاری از بیماران غزه ایمی شود.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بر اساس بررسی های سازمانبهداشت جهانی دایره هماهنگی و ارتباط اسرائیل در ماه مه گذشته و نیز ماه های قبلاز آن نزدیک به نیمی از درخواست های ارائه شده برای مراجعه بیماران غزه ای بهبیمارستان های صهیونیستی را به تعویق انداخته است.

در ادامه اینگزارش آمده است که از میان 2.282 درخواست ارائه شده در ماه مه گذشته، رژیمصهیونیستی تنها با 47.2 درصد از آنها موافقت کرده و 50.7 درصد را بدون دلیل مشخص بهتاخیر انداخته است. در میان افرادی که درخواست هایشان به تعویق افتاده است، نام255 کودک زیر 18 سال و 141 نفر پیرمرد بالای 60 سال دیده می شود.

هاآرتص تاکیدکرده است که در ماه های گذشته هم آمارهای مشابهی ثبت شده است و به عنوان مثال درماه آوریل 39 درصد از درخواست ها به تعویق افتاده بودند که شامل 776 مریض می شد ودر میان آنها 178 کودک و 93 بیمار بالای 60 سال دیده می شد. در برخی موارد حتیدرخواست های بیمارانی هم که قبلا مجوز خروج از غزه را دریافت کرده اند، به تعویقمی افتد.

سازمان جهانیبهداشت در پایان اعلام کرد که میانگین موافقت اسرائیل با درخواست های بیماران غزهای برای خروج از این منطقه به منظور مداوای خود، از 92.5 درصد از در سال 2012 به62.1 در سال 2016 رسیده است. 

لینک کوتاه:

کپی شد