یکشنبه 22/سپتامبر/2024

رئیس موساد در راس هیاتی امنیتی راهی واشنگتن می شود

سه‌شنبه 15-آگوست-2017

یک هیات امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستیبه ریاست “یوسی کوهن” رئیس سازمان موساد طی روزهای آینده به منظور بحث وبررسی برخی مسائل و پرونده ها با مسئولان آمریکایی از جمله مساله سوریه و ایرانراهی واشنگتن خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقلاز روزنامه عبری زبان هاآرتص، “هرزی هلیوی” رئیس سازمان اطلاعات نظامیاسرائیل و “زوهر بلطی” رئیس بخشی سیاسی و امنیتی وزارت جنگ کوهن را دراین سفر همراهی می کنند.

این هیات قرار است دغدغه و نگرانی هایرژیم صهیونیستی از گسترش نفوذ ایران در سوریه و استقرار نیروهای حزب الله لبنان وسپاه پاسداران ایران در مجاورت خط آتش بس در بلندی های جولان را با مسئولان آمریکاییبررسی کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع بلندپایهدر کاخ سفید عنوان کرد که  هیات امنیتیاسرائیلی با ژنرال “مک مستر” مشاور امنیت ملی آمریکا، “دیناپاول” معاون او، جیسون گرینبلات فرستاده ویژه صلح آمریکا به خاورمیانه وشماری از مقامات ارشد دولت آمریکا دیدار و گفتگو کند. کار هماهنگی این دیدارها را جارد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپانجام داده است.

محور اصلی این دیدارها و گفتگوها مسالهسوریه و تهدیدات استراتژیک پیش روی اسرائیل در سوریه و لبنان در سایه گسترش نفوذ وحضور ایران و تقویت توان نظامی حزب الله لبنان و توافق آتش بس در جنوب سوریه تحتنظارت آمریکا و روسیه و بررسی راه های تضمین منافع امنیتی اسرائیل در این توافق خواهدبود.

منبع مذکور در کاخ سفید بعید دانست که دراین دیدارها گفتگو و مذاکره ای پیرامون منازعه فلسطینی صهیونیستی و یا راه هایاحیای روند مذاکرات سازش فلسطین انجام شود و یکی از مقامات ارشد کاخ سفید گفته کهسفر این هیات امنیتی اسرائیلی به واشنگتن بیانگر اوج اعتماد دولت رژیم صهیونیستیبه ژنرال مک مستر است.

دفتر بنیامین نتانیاهو نیز در واکنش بهسفر هیات امنیتی اسرائیلی به واشنگتن گفته که این سفر در چارچوب دیدارها وگفتگوهای دوره ای میان آمریکا و اسرائیل پیرامون مسائل و پرونده های امنیتی انجاممی گیرد.

این در حالی است که یوسی کوهن رئیس موساداخیرا در اظهاراتی نسبت به گسترش نفوذ ایران در منطقه هشدار داده و گفته بود ایرانهمچنان بزرگ ترین خطر برای امنیت اسرائیل است. وی از دولت اسرائیل خواسته بود ازروابط خوب و نزدیک خود با دولت آمریکا برای ایجاد تغییراتی در مورد پرونده هایمتعلق به ایران بهره ببرد.

کوهن مدعی شده بود که ایران به سرعت درحال پیشبرد اهداف و طرح های نظامی خود در منطقه است.

لینک کوتاه:

کپی شد