یکشنبه 22/سپتامبر/2024

عملیات گسترده نیروهای امنیتی در غزه برای بازداشت عناصر تندرو

جمعه 18-آگوست-2017

سرویس های امنیتی وابسته به جنبش حماس در نوار غزه عملیاتگسترده ای را برای بازداشت عناصر اسلامگرای تندرو در استان های مختلف نوار غزه بهویژه شهرهای رفح و خان یونس در جنوب این باریکه آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، اینحملات از بامداد روز چهارشنبه آغاز شده و از روز گذشته به اوج خود رسیده است. دراین حملات سرویس های امنیتی حماس به منازل اسلامگرایان افراطی به ویژه در محله تلالسلطان در غرب رفح ( محل زندگی مصطفی کلاب عامل انتحاری روز گذشته در شرق رفح)یورش برده و ده ها نفر از آن ها را بازداشت کردند. تمامی نزدیکان کلاب و کسانی کهبا او در ارتباط بودند، دستگیر شده اند.

سرویس های امنیتی حماس به پناهگاه های عناصر گروه “جیشالاسلام” حمله کرده و گردان های قسام موفق به سیطره بر یک مرکز آموزش وابستهبه عناصر تندرو در غرب شهر رفح و مصادره سلاح و تجهیزات این گروه و بازداشت تمامیعناصر موجود در این مرکز شدند.

منابع موثق فلسطینی اعلام کردند که افراد گروه تندروی کهعملیات انتحاری روز گذشته در شرق رفح را انجام دادند، قصد سفر به شبه جزیره سینابه منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش را داشتند اما نیروهای امنیتی فلسطینی مانعاز نفوذ آنان به داخل خاک مصر شدند که یکی از آن ها بلافاصله خود را منفجر کرد کهدر این حمله انتحاری، یکی از فرماندهان میدانی گردان های قسام به شهادت رسید و چندنیروی امنیتی دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که ایاد بزمسخنگوی وزارت کشور و امنیت ملی در نواز غزه دیروز پنجشنبه از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در نخستین ساعات روز در رفح خبر داد و تاکید کرد که نیروهای امنیتی دو فرد را به هنگام نزدیک شدن به نوار مرزی فلسطین با مصر متوقف کردند که یکی از آنان خودش را منفجر کرد که در پی این اقدام خودش کشته شد و چند نفر دیگر زخمی شدند که بعدا اعلامشد یکی از مجروحان بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

لازم به ذکر است که ایننخستین بار است که گروه های تندرو و افراطی در نوار غزه دست به عملیات انتحاریعلیه نیروهای وابسته به حماس در نوار غزه می زنند.

گروه تروریستی داعش باصدور بیانیه ای مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد