جمعه 20/سپتامبر/2024

لیبرمن: به ایران اجازه نمی دهیم جای پایش را در سوریه محکم کند

پنج‌شنبه 24-آگوست-2017

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم به جمهوری اسلامی ایران اجازهنخواهد داد که جای پایش را در سوریه محکم کند و تل آویو در قبال این مساله سکوتنخواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، اویگدور لیبرمندر گفتگو با برنامه “استودیو  ینت”مدعی شد که تل آویو اجازه حضور ایران در سوریه و محکم شدن جای پای آن در جنوب اینکشور را نخواهد داد.

وی خاطر نشان کرد که سپاه پاسداران ایران سعی در خلق واقعیت جدید در اطراف”اسرائیل” و استقرار پایگاه های هوایی و دریایی ایران در مناطق مختلفسوریه را دارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که ایران “شبه نظامیان”زیادی را در صفوف سپاه جای داده است و سلاح های دقیقی در لبنان تولید می کند و ازهمین رو، اسرائیل نمی خواهد در برابر این تلاش ها ساکت بماند و نظاره گر باشد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدارچهارشنبه شب گذشته خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تقویتحضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه تهدیدی برای اسرائیل و خاورمیانه و جهان است.

نتانیاهو در جریان دیداری که در شهر سوچی در جنوب روسیه با پوتین برگزار کرد،خاطر نشان ساخت که «ایران شدیدا برای تقویت حضور خود در سوریه تلاش می کند و اینتهدیدی برای اسرائیل، خاورمیانه و به نظر من سراسر جهان است.» وی افزود:«ایران بهمرحله پیشرفته ای در سیطره و تاثیرگذاری بر عراق و یمن رسیده است و عملا در بسیاریاز ابعاد بر لبنان هم سلطه انداخته است.»

نتانیاهو مدعی شد که «ما با تلاش های مشترک مان بر داعش پیروز می شویم و اینمساله خیلی مهمی است، اما مساله بد این است که ایران در مناطقی که ما بر داعشپیروز می شویم و آنرا از آنجا بیرون می کنیم، مداخله می کند. ما نمی توانیم حتیبرای یک دقیقه هم این مساله را فراموش کنیم که ایران همه روزه به تهدیدات خود مبنیبر نابودی “کشور اسرائیل” ادامه می دهد و ضمن ارائه تسلیحات نظامی برایگروه های تروریستی، این گروه ها را تقویت می کند و دست به اقدامات تروریستی هم میزند.» 

لینک کوتاه:

کپی شد