جمعه 20/سپتامبر/2024

تصویب پیش نویس قانون قومیت یهودی در کنست اوایل سپتامبر آینده

جمعه 25-آگوست-2017

کنست رژیم صهیونیستی ماه سپتامبر آینده پیش نویس قانون”قومیت یهودی” را که آوی دیختر عضو کنست از حزب راست گرای لیکود ارائهداده است، به رسمیت می شناسد. کنست به رغم تعطیلات تابستانی، پیش نویس قانون مذکوررا که به تایید کمیته قانونگذاری دولت رژیم صهیونیستی درآمده است، تصویب خواهدکرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان هاآرتص، در پیش نویس این قانون تاکید شده که اسرائیل خانه و دولت قوم یهودخواهد بود و حق تعیین سرنوشت در این دولت صرفا در انحصار یهودیان خواهد بود.

در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بهشدت بر تصویب هرچه سریع تر این قانون اصرار دارد، کمیته قانونگذاری دولت که توسطخود نتانیاهو برای دست یابی به یک صیغه مورد توافق و برطرف کردن اختلافات میاناحزاب ائتلاف دولتی تشکیل شده است، قرار است به زودی تشکیل جلسه دهد به این امیدکه بتواند زمینه طرح هرچه سریع تر پیش نویس قانون مذکور در کنست را فراهم کند.

هاآرتص به نقل از نیسان سلومیانسکی نائب رئیس کمیتهقانونگذاری و عضو کنست رژیم صهیونیستی بیان کرد که ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی بهصیغه توافق نهایی در مورد پیش نویس قانون قومیت یهودی دست خواهد یافت و این مسالهدر گرو امتیازدهی های احزاب حاضر در ائتلاف دولتی خواهد بود که پیش نویس این قانونرا ارائه داده اند.

گفتگو و مشورت در میان اعضای ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی برسر برخی بندهای مورد اختلاف و جنجالی پیش نویس قانون مذکور همچنان ادامه دارد

احزاب حریدی و کولانو از جمله مخالفان پیش نویس قانون مذکورهستند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد