شنبه 21/سپتامبر/2024

ایران: اجازه بازرسی تاسیسات خارج از توافق هسته ای را نخواهیم داد

یکشنبه 27-آگوست-2017

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه بازرسی ازتاسیساتی که مشمول توافق هسته ای با قدرت های بزرگ هسته ای نمی شوند را نخواهدداد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از تارنمای وزارت خارجه ایران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص برخی اظهارنظرها ازسوی نماینده آمریکا در سازمان ملل و ارتباط آن با آژانش بین المللی انرژی اتمی،اظهار کرد: ما تسلیم زیاده خواهی دولت های خاص نخواهیم شد، آژانس نیز با توجهبه استقلالی که دارد و صیانتی که از جایگاه بین المللی خود باید داشته باشد، بعیداست که به خواسته های غیرمنطقی و غیرواقع بینانه که دیگران ممکن است بر آنان تحمیلکنند، تن دهد.

وی گفت: نماینده امریکا پساز دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشستی خبری، مذاکراتش را باآمانو موفقیت آمیز دانست و مدعی شد برجام هیچ تمایزی میان بازدید از سایت هاینظامی و غیرنظامی ایران قائل نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایرانتأکید کرد: هیچگونه اجازه ای را به دیگران برای ورود به حوزه های منع شده درتفاهمات برجام نمی دهیم و بازرسی های آژانس قطعاً در چارچوب سیاست های داخلیخودمان انجام خواهد شد.

قاسمی با تأکید بر دفاعآژانس بین المللی انرژی اتمی از استقلال و جایگاه این نهاد بین المللی در برابرخواسته های غیرمنطقی و غیرواقع بینانه آمریکا تصریح کرد: مطمئن هستیم که آنان نمیتوانند خواسته هایشان را تحمیل کنند گرچه هشدارهای لازم را به آژانس داده و توصیههای لازم را کرده ایم و در آینده هم این رویه را ادامه خواهیم داد.

لینک کوتاه:

کپی شد