شنبه 21/سپتامبر/2024

ورود فلسطینیان به ترکیه با ویزای الکترونیکی از اکتبر آینده

سه‌شنبه 29-آگوست-2017

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که از ماه اکتبر آیندهفلسطینیان می توانند با ویزای الکترونیکی وارد این کشور شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری آناتولی،رجب طیب اردوغان دیروز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین در آنکارا تصریح کرد که کشورش به تلاش های خود در تمامی محافل بینالمللی برای به رسمیت شناخت کشور فلسطین در عرصه جهانی ادامه می دهد.

اردوغان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید دست از اقدامات وسیاست های خود برای نابودی راه حل تشکیل دو کشور بردارد.

وی اظهار داشت که حل نزاع در فلسطین و تحقق صلح و سازش درمنطقه به نفع هر دو طرف فلسطینی و صهیونیستی خواهد بود. وی عنوان کرد که تحقق صلحدائم در منطقه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین ممکن خواهد بود.

از سوی دیگر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیزدیدار و گفتگو با اردوغان را مثبت ارزیابی کرد و گفت در این دیدار او را در جریانآخرین تحولات فلسطین به ویژه نتایج سفر اخیر هیات آمریکایی به فلسطین اشغالی وتلاش های صورت گرفته برای برگزاری نشست شورای ملی فلسطین و تحقق آشتی ملی قرارداده است.

عباس همچنین حمایت های ترکیه از اقتصاد فلسطین از طریقاجرای پروژه هایی در زمینه بیمارستان ها، مدارس، مسکن و ایجاد منطقه صنعتی در جنینرا ستود.

گفتنی است که محمود عباس در حالی راهی آنکارا شده است که تشکیلاتخودگردان از چند جهت تحت فشار قرار گرفته است، از جمله اینکه جارد کوشنر داماد ومشاور دونالد ترامپ در دیدار چند روز پیش با عباس از او خواسته هرگونه تحرک واقدام ضد اسرائیلی در محافل بین المللی را به مدت 3 الی 4 ماه متوقف کند تا آمریکاطرح پیشنهادی خود برای پیشبرد مذاکرات سازش و بازگشت دو طرف فلسطینی و صهیونیستیبه میز مذاکرات را ارائه دهد.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلامکرد که سفر عباس به آنکارا در راستای گفتگو بر سر تقویت روابط دو جانبه صورت وپاره ای مسائل مهم از جمله آشتی ملی فلسطین و ازسرگیری مذاکرات سازش صورت گرفتهاست.

 

لینک کوتاه:

کپی شد