یکشنبه 22/سپتامبر/2024

فرانسه تخریب مدارس فلسطینیان در قدس و کرانه باختری را محکوم کرد

سه‌شنبه 29-آگوست-2017

فرانسه اقدام رژیم صهیونیستی به تخریب مدارس فلسطینی درکرانه باختری و قدس اشغالی را همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در فلسطین محکومکرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت امور خارجه فرانسهدر بیانیه ای تصریح کرد که رژیم صهیونیستی 22 ماه آگوست جاری مدرسه ای را درروستای “جب الذیب” در شرق بیت لحم که با حمایت مالی اتحادیه اروپا احداثشده بود، تخریب کرد.

در این بیانیه آمده است که این رژیم همچنین پارک کودکی رانیز تخریب کرده و صفحات تولید انرژی خورشیدی را نیز که برق مدرسه ای در منطقه ابوانوار در شرق شهرک عیزریه در شرق قدس را تامین می کرد، مصادره کرده است. این مدرسهنیز با حمایت مالی فرانسه احداث شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که تخریب مدارس فلسطینیان اقدامیکاملا در تضاد با قوانین بین المللی است و موجب نگرانی شدید می شود به ویژه اینکهاین تخریب ها در مناطقی صورت گرفته است که دارای اهمیتی راهبردی برای راه حل تشکیلدو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته کانکس های وابسته بهمدرسه حب الذیب در شرق بیت لحم که کلاس های درس این مدرسه در آن برگزار می شد، رابه بهانه عدم دریافت مجوز مصادره کرد و همین مساله موجب شده تا دانش آموزان اینمدرسه از ادامه تحصیل محروم شوند.

موسسات و مراکز آموزشی فلسطینیان به نشانه اعتراض به ایناقدامات رژیم صهیونیستی اقدام به نصب چادرهایی برای 64 دانش آموز فلسطینی کرده اندکه مدرسه آنان تخریب شده است.

این در حالی است که رژیم اشغالگر دو هفته پیش نیز قبل ازآغاز سال تحصیلی جدید یک پارک کودک را در شرق قدس تخریب کرده و صفحاتی خورشیدیمدرسه ابتدایی او نوار را نیز که برق این مدرسه را تامین می کرد، مصادره کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد